Beste mensen,
Er is een probleem met het invoegen van m'n WPA2-sleutel om verbinding te maken
via m'n draadloze internet, via de laptop.
Ik heb de draadloze router perfect aangesloten aan m'n Ziggo Kabel modem, zoals vermeld.
Het gaat hier om een Sitecom (WL-582) Wireless Router bundel 300N X2.
Huidige stand van zaken:
-PC(via LAN kabel), vanuit de router, heeft wel internet
-Nieuwe Laptop(Win7,64bit), draadloos via USB-adapter, vraagt om een beveiligingssleutel
-Deze laptop aansluiten via kabel, krijgt ook geen internet
-Er zijn enkele draadloze verbindingen verkrijgbaar, waaronder: SitecomA254D0, ECHO LIMA, etc...
Ze maken gebruik van 802.11g
Het probleem is echter, ik weet de WPA2-sleutel, ik toets het in op de SitecomA254D0 verbinding, maar er
kan nog steeds geen verbinding gemaakt worden.
Wat ik inmiddels al geprobeert heb:
-Sitecom USB-adapter drivers al reeds geinstalleerd.
-Rondgezocht op de Sitecom router instellingen, en geprobeerd om een 5-cijferig WEP sleutel te
maken, maar deze werkt ook niet. Al weet ik dat dat het minst veilige beveiliging is.
-En terug gezet op de standaard WPA2 sleutel instelling.
Na het invoegen van m'n WPA2 sleutel op de Sitecom verbinding, krijg ik alsmaar het bericht:
'Er kan geen verbinding worden gemaakt met SitecomA254D0'
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe? Ik zelf heb alleen sinds vandaag ervaring met een router.
Met vriendelijke groet,
~Viooltjuh
Er is een probleem met het invoegen van m'n WPA2-sleutel om verbinding te maken
via m'n draadloze internet, via de laptop.
Ik heb de draadloze router perfect aangesloten aan m'n Ziggo Kabel modem, zoals vermeld.
Het gaat hier om een Sitecom (WL-582) Wireless Router bundel 300N X2.
Huidige stand van zaken:
-PC(via LAN kabel), vanuit de router, heeft wel internet
-Nieuwe Laptop(Win7,64bit), draadloos via USB-adapter, vraagt om een beveiligingssleutel
-Deze laptop aansluiten via kabel, krijgt ook geen internet
-Er zijn enkele draadloze verbindingen verkrijgbaar, waaronder: SitecomA254D0, ECHO LIMA, etc...
Ze maken gebruik van 802.11g
Het probleem is echter, ik weet de WPA2-sleutel, ik toets het in op de SitecomA254D0 verbinding, maar er
kan nog steeds geen verbinding gemaakt worden.
Wat ik inmiddels al geprobeert heb:
-Sitecom USB-adapter drivers al reeds geinstalleerd.
-Rondgezocht op de Sitecom router instellingen, en geprobeerd om een 5-cijferig WEP sleutel te
maken, maar deze werkt ook niet. Al weet ik dat dat het minst veilige beveiliging is.
-En terug gezet op de standaard WPA2 sleutel instelling.
Na het invoegen van m'n WPA2 sleutel op de Sitecom verbinding, krijg ik alsmaar het bericht:
'Er kan geen verbinding worden gemaakt met SitecomA254D0'
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe? Ik zelf heb alleen sinds vandaag ervaring met een router.
Met vriendelijke groet,
~Viooltjuh