Geen verbinding tussen PC en Samsung galaxy ace

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruijnew

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2009
Halklo,
Ik ben in het bezit van een Samsun Galaxy Ace en wil daar nu vanaf mijn LT MP3 muziek op gaan zetten.
Mijn SW is Windows 7 en Android 2.3.5

Ik heb Kies geinstalleerd op mijn LT en als ik nu mijn Samsung verbind via de USB kabel dan ziet de LT de telefoon niet.
Kies biljft vragen om de Samsung aan te sluiten, ook als ik in Kies verbindingsfout oplossen selecteer dan geeft Kies aan de fout te hebben opgelost maar er staat links nog steeds niet onder aangesloten apparaten mijn telefoon aangegeven maar de vraag sluit een apparaat aan.

In het forum heb ik wel eerder dit probleem gemeld gezien en daar het advies een SW upgrade te doen maar dat lukt niet omdat er geen verbinding mogelijk is met de telefoon via USB.
Volgens Samsung sites zou ik USB moeten aanzetten via Instellingen; Draadloze en netwerkinstellingen: Tethering en draagbare hotspots. Dan krijg ik USB thethering met de mededeling geen USB apparaat aangesloten. En krijg geen reactie al ik dit veld aantik.

Ook heb ik geprobeerd om daardloos te werken via WiFi was kan volgens Kies, maar loop dan alvast bij handleiding. Deze geeft aan dat ik via start moet gaan naar het menu netwerkverbindingen.
Ik heb dat menu echter niet en kan dat ook nergens vinden. Ligt aan mij dat weet ik maar kom nu niet verder.

Nu heb ik zo,n beetje alles gedaan wat er geadviseerd is en kom niet verder. Ik hoop dat er oplossingen te vinden zijn.

Alvast bedankt
mvg wim

Laat Kies even voor wat het is, we doen het zonder.

Kabeltje ertussen, statusbalk naar beneden vegen, klik op "usb aangesloten" en dan de knop "usb opslag aansluiten". Als het goed is zie je nu de telefoon, of in ieder geval je micro-sd, in verkenner.

er zit toch wel een micro-sd in, toch...?

tethering betekent overigens dat je je Ace als draadloze router gebruikt zodat je met je laptop op internet kan. Dat staat los van dit verhaal.

*edit*
Mocht het op deze manier niet lukken, dan proberen we het met een app, als je tenminste een wifi-router hebt...

Laatst bewerkt:
Hallo Snijworst, niet ellen lekker op brood maar ook goed als hulp.

Het werkt, de muzike staat erop.

Bedankt voor je support en goede info.

mvg wim

Helpen doet geen pijn.

Nog even over die app. Ik heb 'm zelluf ook en t werkt geweldig. Via je wifi-router bestanden heen en weer seinen van en naar je gedeelde map op je pc. Bijkomend voordeel van deze manier is dat je niet steeds je batterij van je Ace deels oplaad wanneer je de kabel er tussen hangt.

Ik ga hem uitproberen had wel de documentatie gelezen.
errts dit ff goed onder de knie hebben.

Hallo snijworst,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn samsung galaxy ace en Kies.

Ik lees jouw commentaar over de statusbalk maar zie daar niet iets van 'USB aangesloten'. Ik neem aan dat je het scherm bedoelt waar je wifi, gps etc aan of uit kunt zetten?

Groet
MB

Ook voor jou; Kies slaan we even over. Kabeltje ertussen en even kijken of in je instellingen->sd en telefoonopslag je sd is aangemeld.

Maar wanneer je een kabeltje ertussen legt en je statusbalk naar beneden veegt wordt er geen usb-verbinding aangegeven?

sd afmelden en verwijderen. telefoon uit en weer aan. Sd erin en evt aanmelden. Als het goed is wordt nu bovenin je statusbalk aangegevn dat de media gescand wordt. Nu nog een keer je kabel ertussen...

Dank voor je reactie; op een of andere duistere manier doet de verbinding het weer. Tussentijds tel. wel een keer helemaal uit gehad.

Maar goed dit weet ik voor de volgende keer!

Thanks

Gr
Marco

Ook voor jou; elke keer dat je je ACE e\n je pc met de kabel verbind laad je je batterij (gedeeltelijk) op. Dat komt je batterijduur niet ten goede. Beter kun je de eerder genoemde app gebruiken om bestanden/mp3 draadloos van en naar je ACE te kopiëren...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan