geen verbinding via DHCP

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarfje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Hoi,

Ik zit hier met een vreemd geval.
Ik heb hier de pc van buurman opnieuw geinstalleerd en had die aangesloten op mijn eigen netwerk.
Hiervoor gebruik ik toegekende IP nummers die ik dus bij de netwerkverbindingen heb ingevoerd.
Zoals 10.0.0.170 en gateway en de dns van mijn provider..

NU is de pc bij de buurman thuis en sluit ik die aan op zijn "netwerk" die daar dan draait op AUTOMATISCH DHCP en dus ook zo instel bij de verbindingen.
Alle velden laat ik daar dus leeg.

Nu voel je het al, geen verbinding te krijgen.
Netwerkkaart verwijderd en weer geinstalleerd.
Andere netwerk kabel, andere netwerkkaart.

Ook kom ik niet via de bewuste pc in de router met 10.0.0.2
Het liefst wil ik hier op auto DHCP laten draaien omdat ik anders daar ook in die router moet "klooien" om ip adressen toe te kennen, dat heb ik eens wel bij de mijne gedaan maar deze is weer anders.

Hoe kan ik deze pc nou via DHCP op internet laten komen,Wat kan er hier nou fout zijn gegaan.

Graag meer info.Praten we over kabel of adsl ?
Provider,merk en type modem/router ?
Krijg je wel een Ip nummer ? Of eentje in de reeks van 169.254 etc ?

Geplaatst door upsidaisy
Graag meer info.Praten we over kabel of adsl ?
Provider,merk en type modem/router ?
Krijg je wel een Ip nummer ? Of eentje in de reeks van 169.254 etc ?

Nog meer info..

We praten overs adsl van versatel.
Merk modem weet ik ff niet maar hier wel een plaatje van het ding.http://www.xs4all.nl/~stefanne/ADSL/images/modem.gif
en of er een ip komt?waar zie ik dat?

Laatst bewerkt:
ALs je router 10.0.0.2 als IP adres heeft, dan moet je die (mits je geen DHCP draait) ook als gateway instellen in de computer en dus niet de gateway van je provider.

De gegevens van je provider (dns, gateway etc) zou je in de router moeten instellen en dan de router als DHCP laten draaien.

Verder zou je nog kunnen controleren of de betreffende router niet alleen aan bepaalde MAC adressen een IP toekent.

Geplaatst door buick
ALs je router 10.0.0.2 als IP adres heeft, dan moet je die (mits je geen DHCP draait) ook als gateway instellen in de computer en dus niet de gateway van je provider.

De gegevens van je provider (dns, gateway etc) zou je in de router moeten instellen en dan de router als DHCP laten draaien.

Verder zou je nog kunnen controleren of de betreffende router niet alleen aan bepaalde MAC adressen een IP toekent.

Als ik als DHCP werk hoeft dat toch allemaal niet ingesteld te worden in de pc??

btw de andere pc in het netwerk werkt perfect.

Uit dit stukje:
Ik heb hier de pc van buurman opnieuw geinstalleerd en had die aangesloten op mijn eigen netwerk.
Hiervoor gebruik ik toegekende IP nummers die ik dus bij de netwerkverbindingen heb ingevoerd.
Zoals 10.0.0.170 en gateway en de dns van mijn provider..

begreep ik dat het IP adres van de gateway handmatig instelt op de PC. Vandaar mijn opmerking dat je dan inderdaad geen verbinding krijgt met de router.

Maar als je alles op automatisch zet en nergens vaste IP adressen invult, dan zou je van de router een IP adres moeten krijgen, mits DHCP op de router is ingeschakeld.

Je kunt misschien even via de werkende netwerkpc even in de router kijken of dhcp is ingeschakeld zonder restricties (zoals bv MAC adres)

Bij de niet werkende PC even een dosvenster openen (start -> uitvoeren -> CMD intikken en op OK klikken)
en daar intikken : .IPCONFIG /ALL

Dan even kijken wat voor IP adres je krijgt en of dat ook overeenkomt met de range die de router gebruikt.

Wellicht overbodig : controleer ook even of het betreffende lampje van de router, wat hoort bij de poort waar de PC aangekoppeld is, wel brand en of ook het ledje achter op de netwerkkaart knippert.

Geplaatst door buick
Uit dit stukje:

begreep ik dat het IP adres van de gateway handmatig instelt op de PC. Vandaar mijn opmerking dat je dan inderdaad geen verbinding krijgt met de router.

Maar als je alles op automatisch zet en nergens vaste IP adressen invult, dan zou je van de router een IP adres moeten krijgen, mits DHCP op de router is ingeschakeld.

Je kunt misschien even via de werkende netwerkpc even in de router kijken of dhcp is ingeschakeld zonder restricties (zoals bv MAC adres)

Bij de niet werkende PC even een dosvenster openen (start -> uitvoeren -> CMD intikken en op OK klikken)
en daar intikken : .IPCONFIG /ALL

Dan even kijken wat voor IP adres je krijgt en of dat ook overeenkomt met de range die de router gebruikt.

Wellicht overbodig : controleer ook even of het betreffende lampje van de router, wat hoort bij de poort waar de PC aangekoppeld is, wel brand en of ook het ledje achter op de netwerkkaart knippert.

De router staat denk ik idd op dhcp want bij de werkende pc staan ook geen ip-nummers ingevuld.

Dat van die restricties moet ik ff nakijken

Hoe weet ik wat de de range is die de router gebruikt?

Beide lampjes branden router/netwerkkaart.

De range kun je een beetje zien als je IPCONFIG /ALL geeft bij de wel werkende PC.

Daar staan dan ook gelijk de gegevens over gateway en zo.

Het beste is dus op beide PC's even IPCONFIG /ALL intikken in het dosvenster en dan even vergelijken.

Ik heb hetzelfde probleem bij installatie van de pc bij m'n vader. Volgens de medewerker van de helpdesk van Versatetel ligt het aan het feit dat door een storing Versatel geen ipnummer kan toekennen. Het vervelende is dat ze op hun website vermelden dat er geen storingen zijn, maar die zijn er dus wel degelijk. Mogelijk zou het vandaag zijn verholpen, maar helaas dus nog steeds niet.

Ben ik weer....

De boel heb ik werkend gekregen door in de NIET werkend pc handmatig de instellingen in te voeren.
Bij netwerkeigenschappen in de pc.
Dus een ip adres gegeven (10.0.0.3)
gateway en dns nrs ingegeven

Nu staat dus de ene pc op DHCP (zoals ie al stond en werkte)
De nieuwe pc heb ik dus handmatig ingevuld>>dus geen DHCP<<

Het werkt maar ik neem aan dat niet de juiste methode is.

:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan