Hoi,
Ik zit hier met een vreemd geval.
Ik heb hier de pc van buurman opnieuw geinstalleerd en had die aangesloten op mijn eigen netwerk.
Hiervoor gebruik ik toegekende IP nummers die ik dus bij de netwerkverbindingen heb ingevoerd.
Zoals 10.0.0.170 en gateway en de dns van mijn provider..
NU is de pc bij de buurman thuis en sluit ik die aan op zijn "netwerk" die daar dan draait op AUTOMATISCH DHCP en dus ook zo instel bij de verbindingen.
Alle velden laat ik daar dus leeg.
Nu voel je het al, geen verbinding te krijgen.
Netwerkkaart verwijderd en weer geinstalleerd.
Andere netwerk kabel, andere netwerkkaart.
Ook kom ik niet via de bewuste pc in de router met 10.0.0.2
Het liefst wil ik hier op auto DHCP laten draaien omdat ik anders daar ook in die router moet "klooien" om ip adressen toe te kennen, dat heb ik eens wel bij de mijne gedaan maar deze is weer anders.
Hoe kan ik deze pc nou via DHCP op internet laten komen,Wat kan er hier nou fout zijn gegaan.
Ik zit hier met een vreemd geval.
Ik heb hier de pc van buurman opnieuw geinstalleerd en had die aangesloten op mijn eigen netwerk.
Hiervoor gebruik ik toegekende IP nummers die ik dus bij de netwerkverbindingen heb ingevoerd.
Zoals 10.0.0.170 en gateway en de dns van mijn provider..
NU is de pc bij de buurman thuis en sluit ik die aan op zijn "netwerk" die daar dan draait op AUTOMATISCH DHCP en dus ook zo instel bij de verbindingen.
Alle velden laat ik daar dus leeg.
Nu voel je het al, geen verbinding te krijgen.
Netwerkkaart verwijderd en weer geinstalleerd.
Andere netwerk kabel, andere netwerkkaart.
Ook kom ik niet via de bewuste pc in de router met 10.0.0.2
Het liefst wil ik hier op auto DHCP laten draaien omdat ik anders daar ook in die router moet "klooien" om ip adressen toe te kennen, dat heb ik eens wel bij de mijne gedaan maar deze is weer anders.
Hoe kan ik deze pc nou via DHCP op internet laten komen,Wat kan er hier nou fout zijn gegaan.