geen verbinding via PCMCIA kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
In mijn laptop heb ik sinds kort een PCMCIA wireless lan adapter (802.11g). Deze is geinstalleerd, in de router is het mac adres toegevoegd aan geautoriseerde adressen, maar ik krijg maar geen verbinding met het draadloze netwerk. En dat terwijl de wireless USB adapter zonder problemen verbinding kan maken. Ik weet niet waar ik het nu nog zoeken moet. Ik kan maar niet vinden waarom de PCMCIA adapter geen verbinding krijgt. Wie kan mij helpen?

De adapter is een Tornado 211g
De wireless router is een Linksys WRV-200

Hoi Arjo,

Wordt de PCMCIA kaart wel herkend? Als je via start - instellingen - configuratie - netwerkadapters klikt en je klikt dan met je rechtermuisknop op de PCMCIA kaart, dan eigenschappen.

Dan heb je daar vast wel een tabblad met wireless netwerken (let op, dit heb je alleen als je niet een of andere vage connectietool gebruikt, bijv intel wirelless utility)

Als je dan dubbelklikt op jouw draadloos netwerk moet hij gaan connecten, al dan niet met vraag voor je wachtwoord.

Gooi anders eens tijdelijk de beveiliging van de router en kijk dan eens of hij wel connect

Wat voor draadloos netwerk is het? Is het draadloze netwerk ook voor 802.11g verbindingen ingericht? Want je PCMCIA kaartje is een 802.11g kaartje, niet een 802.11n kaartje.

Tijs.

de router is een 'G' router. dat zou dus prima moeten werken. De instellingen staan verder gewoon goed.
Ik kan het nog steeds niet vinden wat het probleem is. Ook met mac-adres filtering uit, kan de adapter geen verbinding maken.

Beschrijf eens het proces dat je volgt om verbinding te maken.
Vertel ook of je ín dat proces jouw netwerk ook ziet vanuit de laptop, wat er gebeurt als je ermee wilt verbinden etc.
Kijk ook na of er misschien een hulpprogramma is geïnstalleerd bij de Tornado voor het maken van draadloze verbindingen. Zou ergens onder Start -> (Alle) Programma's moeten staan en/of in C:\Program Files\[submap]

Tijs.

hoi,

De pcmcia kaart is geinstalleerd middels de drivers van de allied data website. Deze doet het verder prima, het thuisnetwerk waarop ingelogd moet worden is beschikbaar. Hiervoor gebruik ik de windows zero utility. Het netwerk wordt dus gevonden, ik wil verbinding maken en geef de sleutel op. Vervolgens blijft het scherm maar staan op: wachten op het netwerk...

verder kom ik helaas niet...

3 dingen schieten in gedachten (combinaties van onderstaande zaken zijn mogelijk!):
1. Je gebruik XP zónder Service Pack 2 of Service Pack 3 terwijl je wél WPA2 beveiliging hebt ingesteld voor je draadloze netwerk
2. Je hebt in je router MAC-filtering aanstaan en je hebt het MAC-adres van de Tornade kaart nog niet ingedragen in de MAC-filtertabel. Schakel in dat geval tijdelijk MAC-filtering uit op je router en probeer opnieuw te verbinden.
3. Je hebt in Netwerkverbindingen het TCP/IP protocol verwijderd of (minstens) niet ingeschakeld op de Tornado draadloze verbinding.

Meer tips heb ik niet, hopelijk helpt het wat.

Tijs.

hoi,

bedankt voor de reacties. Geen van de drie genoemde punten is van toepassing. Alhoewel de opmerking over WPA2 weel dicht in de buurt komt denk ik. Ik heb de nieuwste drivers van de allied data website, met daarbij ook een utility en een readme over de mogelijkheid op WPA Personal te gebruiken met deze nieuwe drivers. Mogelijk dat daar het probleem in zit? Voor het netwerk gebruik ik WPA-PSK beveiliging met AES algoritme. Ik kan ook voor TKIP kiezen. Ik heb geen flauw idee wat het verschil is. Alleen de adapter zou nu met WPA overweg moeten kunnen, alleen tot op heden heb ik nog geen verbinding kunnen maken. Dus is mijn enige gedacht dat het in het WPA beveiligingsgedeelte kan zitten.

Ikzelf geef voor het verbinden met draadloze netwerken altijd de voorkeur aan het gebruik van de utility áls die bijgeleverd/meegeïnstalleerd is met de driver.

Je zult om dat te kunnen testen wél de WLAN Auto-Config (=Zero Configuration) op die draadloze netwerkkaart moeten uitzetten en dan het utility-programma opstarten.

Succes,

Tijs.

hi,

ik heb de meegeleverde utility in gebruik. Ik heb nu even getest en als ik de beveiliging van het netwerk uitzet, maakt hij zonder problemen verbinding. Zodra ik echter WPA weer inschakel (ook in de utility) lukt het maar niet om verbinding te maken.
Ik heb geen idee welke instellingen ik nog meer moet aanpassen om het werkend te krijgen.

Eerlijk gezegd: Ik heb ook geen idee, behalve misschien spelen met AES/TKIP instellingen in de WPA-beveiligingsinstellingen van de utility.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan