Geen verbinding via router, thuis wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
Hallo allemaal

Ik heb het volgende probleem.
Krijg met mijn laptop bij haar geen toegang tot WRT54G. Thuis kan ik zonder enig probleem wel draadloos op mijn eigen draadloos modem.

Bij mijn dochter ziet de laptop het draadloze netwerk wel, ( volledige ontvangst) maar krijg verder geen verbinding naar het internet.
Heb juiste SSID , gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd. Kom met mijn ipad en HTC smartphone wel via de router bij haar op internet.

Heb draadloos modem van laptop uitgeschakeld en weer ingeschakeld, verwijderd en weer toegevoed, geen succes . Blijf rood kruisje houden bij internet verbinding.

Wij hebben beide UPC

Wat zie ik over het hoofd?

Prettige jaarwisseling

Laatst bewerkt:
Hallo,

Heb je vanuit thuis een vast ip in de laptop staan?? Zo niet.. Dan kijk eens in de router en vergroot de dhcp ruimte naar meer gebruikers.

wat is er op die WRT54G ingesteld als security protocol, WPA, WPA2 en met welk versleutelingstype TKIP of AES of misschien staat alles in mixed mode?

@Nicj56 . op de laptop staat dat het automatisch een ip adres krijgt toegewezen. ( als je dat bedoelt). En als ik wil kijken in de router of de dhcp ruimte groot genoeg is zal ik bedraad moeten inloggen op de router. Ben vanavond pas bij mijn dochter.Zal utp kabel meenemen , voor het geval.

@contrazoom: Uit mijn hoofd: WPA-PSk en TKIP . Maar voor de zekerheid zou ik dus weer bedraad op de router moeten gaan. Kan vanavond pas weer

Ook nakijken of MAC-filtering aanstaat in de router [zorgt ervoor dat alleen apparaten wiens MAC-adres genoteerd staan in de router een ip-adres kunnen krijgen.]
Staat het aan, zet het dan UIT.

Tijs.

@dnties

ik heb die router toen zelf geinstalleerd. Heb toen geen MAC-foltering aangezet. Trouwens de ipad en de smart-phones zijn veel later aangeschaft en die komen feiloos via de router op het internet.

@Tijs
aangezien die HTC en Ipad erop kunnen, lijkt mac-filtering me geen issue te zijn.

@contrazoom: Goede opmerking. Mac-filtering zal niet het issue zijn.

Tijs.

Ik zal de oudejaars-avond gaan gebruiken om bedraad contact te maken met de router.:o
Lijkt mij op dit moment het beste. Ideeen blijven natuurlijk welkom.

Wens jullie een goede jaarwisseling :thumb:

Nog even reageren, wel laat maar toch.
De laptop heeft een "wifi-kaart". Deze krijgt dus geen contact met de draadloze router. Heb de "usb-dongel" van UPC gebruikt en warempel, ik krijg via dit ding contact met de router.
Probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan