geen verbinding via router, wel via modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

masnep

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2007
Hallo,

ik heb een laptop met wifi, een modem van UPC en een router (Sitecom broadband router 54g). Als ik de computer met een kabel aan de modem verbind heb ik gewoon internetverbinding. Echter als ik de modem aan de router koppel en dan de computer aan de router heb ik geen verbinding, niet via de kabel en niet draadloos. Er wordt dan gezegd dat er geen of beperkte verbindingsmogelijkheden zijn omdat er geen IP-adres wordt toegewezen

Ik heb al gebeld met Sitecom en daar werd gezegd dat de router goed werkt en dat het probleem zit in de instellingen van mijn computer, maar verder wisten ze het ook niet.
Een half jaar geleden heb ik de router voor het laatst gebruikt en toen deed alles het wel totdat het op een dag niet meer werkte, toen met systemherstel de computer teruggezet naar de laaste keer dat het wel werkte en toen werkte het weer even, volgende dag werkte het niet meer toen ik de computer opnieuw aanzette en ook het trucje via systeemherstel werkte niet meer

Hoop dat iemand hier een oplossing voor weet, i.i.g. alvast bedankt
Alex

Laatst bewerkt:
Het zou inderdaad kunnen hoor dat de router niet werkt, alhoewel ik geen liefhebber van UPC ben.

Wat je kunt proberen : Instellingen van de router (goed)maken ; die kun je vinden door als je internet opstart je ip-adres invult in de taakbalk bovenaan.

Misschien dat als je aardige mensen kent waarvan je hun router mag lenen, kun je kijken of het probleem nog steeds voordoet.

Als je er niet uitkomt kun je de winkel ook bellen waar je de router hebt gekocht. Als je geluk hebt, Alex, dan krijg je een nieuw.

Bedankt voor de suggestie
Helaas lukt dat niet, omdat ik dus geen verbinding krijg. Ik krijg nu het ip-adres 169.254.19.244
terwijl toen ik wel verbinding had met de router het ip-adres was
192.168.0.1
maar er gebeurt dus niets als ik een van deze ip-adressen in de browser intyp omdat er geen verbinding is.

Heh je snapt me niet.

Je hebt momenteel verbinding zonder router te gebruiken, dat zeg je zelf.

Nu kun je als je verbinding hebt de instellingen van 169.254.19.244 veranderen.

Ik neem aan dat dat lukt. Waarschijnlijk zegt de modem tegen jou : hó eens even! Ik wil zelf uitzenden. Dus daar moet je even verandering in brengen, en die instelling wijzigen dat de router ook verbinding weg mag geven.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de tip, helaas werkt ook dit niet
Waarschijnlijk snap ik u wederom verkeerd. Of ik verbind de computer direct met de modem (zoals nu) en heb dan wel internet (via IP 213.46.22.18), als ik dan 169.254.19.244(of een van de andere IP-adressen) intyp wordt er niets gevonden
of ik verbind de modem met de router en dan de router met de computer en dan heb ik dus geen verbinding.
Op zich werkt het dus wel als ik gewoon direct via de modem werk, maar ik krijg een huisgenoot die ook wil internetten en daarvoor heb ik dan dus die router nodig zodat we beide tegelijk op internet kunnen, zij is er echter nog niet dus ik kan ook niet kijken of het op haar computer wel werkt. Volgens de mensen van UPC ligt het probleem bij Sitecom en volgens de mensen van Sitecom zit het probleem in de instellingen van mijn computer. Excuses dat ik het allemaal niet zo goed snap.
Alex

Oké, dus als ik het nu snap kun je internetten met IP 213.46.22.18?

Gebeurt er iets als je dat nummer invoert?

Als ik dat ip-adres intoets in de adresbalk (213.46.22.18) krijg ik via de google-site een link
www.utrace.de/ip-adressen/213.46.22.0-213.46.22.255

van een duitse site die dan een plaatje van Amsterdam geeft waar dat ip-adres zich bevindt (ik woon in amsterdam)
Ik heb ook nog een keer met Sitecom gebeld en nu zeiden ze dat ik de modem minstens 2 uur moest uitzetten en dan eerst modem aan, dan de router en dan de computer. Volgens hen lag het aan UPC en wordt er een nieuwe 'ip-lease(?)' toegewezen als je de modem minstens 2 uur uitzet. Heb dat dus geprobeerd maar dat werkt ook niet. Heb nu via de modem dus ip-213.46.22.18

Upc zegt veel hoor. Maar het is raar dat je dan op zo'n site uitkomt.

Je moet de instellingen van de modem aan kunnen passen. Waarschijnlijk staat het wel ergens tussen de papieren.

Zou je verder nog willen melden welk soort Windows je gebruikt? Of mac/linux oid?

Dan weet ik het eigenlijk ook niet meer. Probeer nog maar eens een paar keer te kijken hoe je in de instellingen komt. Geef maar een seintje als je dat is gelukt.

Vraag ander UPC hoe je in de instellingen komt. Die zijn vast wel bereid je te helpen.

Hoi,
het is opgelost!
De broer van mijn huisgenote is langs gekomen en bleek handig met computers. Hij heeft eerst via netwerkverbindingen-eigenschappen LAN verbinding-TCP/IP handmatig een ip-adres ingevoerd (192.168.0.100), toen was er verbinding met de router en door datzelfde ip-adres in de adresbalk te typen kwam hij nu wel in de instellingen van de router,
bij instellingen in de router naar LAN en daar de DHCP ingesteld op 'server' wat eerst op 'disabled'stond.

In ieder geval hartstikke bedankt voor alle tijd, moeite en suggesties.
Alex

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan