geen verbinding, wel op draadloze laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

litmanen10

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
ik heb geen internet op de pc alwaar mijn router aangekoppeld zit. Het vreemde is dat de pc wel aangeeft verbinding te hebben (lan-verbinding, snelheid: 100mbps en status verbonden). ik heb inmiddels de firewall er al uitgegooid maar ook dit maakt geen verschil. Ook al in opdrachtprompt ipconfig/flushdns - ipconfig/release - ipconfig/renew gedaan. Ook kan ik niet in de settings van router komen(eminent). Wat is er loos?

Laatst bewerkt:
Kan een leuke zoektocht worden [meestal staat ergens een vinkje niet waar het hoort of wel waar het niet hoort]...
Kijk bij ipconfig of de router als gateway staat aangegeven [192.168.x.x]
Kijk of het subnetmasker klopt 255.255.255.0
Check of het tcp/ip protocol aangevinkt staat en goed ingesteld
Controleer of er niet ergens een vinkje bij "proxy" staat [Extra > Internetopties > lanverbindingen...... om maar vast een beginnetje te maken.....

gateway en subnetmasker kloppen. Ik heb gekeken bij lan-instellingen en er staat geen vinkje bij 'eenproxyserver voor het lan-netwerk gebruiken'. Ik weet niet waar ik moet kijken voor het tcp/ip protocol.

Lange zoektocht... zei ik al....

In de browser staat niet per ongeluk een vinkje bij "bestand"> offline werken...?

TCP/IP: Configuratiescherm > netwerkverbindingen... klik op de gebruikte netwerkkaart > eigenschappen....

Ga in IE naar extra > internetopties > geavanceerd en klik op de button "geavanceerde instellingen herstellen" . Brengt dat niets dan in hetzelfde scherm klikken op "opnieuw instellen"....

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij mij was de oorzaak dat ik de netwerkkaart vernieuwd had. Alles leek goed te staan, net als bij jouw maar geen internet. Dit kwam omdat er meerdere mac-adressen stonden geregistreerd bij m'n ISP. De Casema medewerker had toen alle mac-adressen voor me gewist en handmatig het mac-adres van de nieuwe netwerkkaart erin gezet.

Daarna heb ik het mac-adres van de werkende pc gekloond in de router (zodat deze altijd wordt doorgegeven bij casema, en de rest van de pc's krijgen nu een i.p adres uit de DHCP
van de router.

Uitleggen is niet m'n sterkste kant maar ik hoop dat je er wat aan hebt

het tcp/ip protocol staat aangevinkt en bij eigenschappen staan vinkjes bij automatisch een IP-adres laten toewijen en automatisch DNS-serveradres laten toewijzen. Er staat geen vinkje bij offline werken. Ook bij interopties - geanvanceerd gekeken en op zowel geavanceerde instellingen herstellen als op opnieuw instellen gedrukt maar helaas geen resultaat. Maar, ik heb zojuist op google.nl gekeken en krijg nu heel traag de pagina te zien. als ik met een zoekterm ga zoeken duurt het minstens zo lang voordat ik iets krijg, maar ik heb wel verbinding.

Van de andere reactie snap ik niet al te veel. Ben maar een leek op dit gebied.

Laatst bewerkt:
Andere reactie is bij jou niet van toepassing... anders zou de laptop ook niet werken.....

Staat de laptop uit? Of "knabbelt die mee" aan de bandbreedte? Is het draadloze net werk beveiligd met een WEP of WPA key? Anders kan het ook nog zijn dat de hele buurt schaterlachend meehuppelt op jouw internetverbinding...

WPA beveiligd. Ik weet niet of deze mee knabbelt aan de bandbreedte. Het zijn tevens de pc's van een vriend van mij, maar hij zegt dat eerst beide pc's gewoon snel internet hadden. Daarnaast woont hij in het buitengebied met in een straal van 50meter geen ander huis

Laatst bewerkt:
Goed, verbinding met het internet is er dus... alleen niet echt snel....

Als je de browser uitzet, en je gaat naar start> instellingen > netwerkverbindingen je klikt daar "rechts" op je netwerkkaart> status , zie je dan onder "activiteit" veel verkeer [verzonden/ontvangen] of staat het praktisch stil?

ik ben nu naar huis. Als u de gelegenheid heeft zou ik het waarderen als u een aantal mogelijkheden op een rijtje zet alwaar de problemen kunnen zitten. Want ik ga morgen terug en dan kan ik het misschien verhelpen. Nogmaals bedankt!

Niet echt "wild" .... [het had zomaar gekund dat je wat "malware" opgelopen had, dat op de achtergrond stevig aan het communiceren is....]

Je zou dit even kunnen proberen [om te voorkomen dat je zelf, met alle risico's van dien, in het register gaat knoeien]: download de proefversie van TuneUp utilities hier: http://www.tuneup-software.nl/download/tu2008/ en ga naar het stuk "optimaliseren" en kies daar de "internetverbinding".......

ik veronderstel dat dit moet worden geìnstalleerd op de laptop waar dus internet opstaat

Zojuist internet explorer kunnen optimaliseren. Toen ik op IE drukte en naar google ging kreeg ik direct de startpagina, maar als ik een term invul om te zoeken duurt het weer superlang.

excuses voor de late reactie. Maar ik heb zojuist tune up gebruikt, en is geoptimaliseerd. Daarna direct naar google.nl gegaan wat ok snel ging, als zoek functie test ingetypt en dit werkte ook direct. daarna een andere website (ajaxshowtime.com en vi.nl) geprobeerd maar deze kreeg hij niet gevonden.
Pc opnieuw opgestart en wederom krijgt hi jgoogle.nl snel gevonden maar nu met zoekfunctie 'ajax' en gebeurt er weer niets. Ook andere sites lukken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan