geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

peelduiker

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2001
ik heb nu weer een ander probleem met het maken van een netwerk,ik heb een netwerkkaart in pc met win xp home en een kaart in een pc met win 98 se , de kaarten zijn goed en de kabel ook weet ik nu zeker( heb geprobeert met een andere kabel ) toch krijg ik steeds weer de melding de kabel is niet aangesloten.
wat zou een oplossing kunnen zijn???????????????

Ben je zeker dat je een crossed cable hebt en geen straight cable?

Mvg.

een crossed kabel ? weet ik niet op de kabel staat patch cord 24awg 4 pr verfied to eia/tia ik heb dezelfde kabel liggen van mijn kabel modem naar mijn netwerkadapter van mijn kabel internet aansluiting chello.
ik heb 3 netwerkadapters geinstalleerd in 2 pcs van het merk VIA VT6105 111 fast ethernet.

Als je de kabel rechtstreeks tussen twee netwerkkaarten hebt zitten heb je een crosscable nodig. Je kan deze kopen/laten maken bij de meeste PC-boeren. Je kan het natuurlijk ook zelf doen, maar dan heb je wel een speciale tang nodig.

Je zult beide connectors even naast elkaar moeten leggen om te kijken of de draden al dan niet in dezelfde volgorde zitten

connectors

ja de kabels zitten in de zelfde volgorde aan de connectors, dat betekent dan dus dat ik er eentje af moet knippen en een ander soort connector er aan moet knijpen??????????????

Je hebt dus nu een straight cable er tussen hangen en dat gaat niet werken. Als je zelf connectors in huis hebt en een utp tang kun je zelf er een crosscable van maken. Anders kun je ook even naar een pc winkel toegaan om een crosscable op te halen.

connectors

hartelijk dank
ik ga even naar de pc boer een tang en conectors halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan