geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Een kennis van mij heeft een desktop (PIV, WXP Home) en een laptop (PIV, WXP Prof). Beiden hebben via een multipc adsl router/modem van Tiscali (de naam ben ik even kwijt) verbinding met het internet. De laptop is wireless met het router modem verbonden, de desktop via een kabel. Ik heb nu gepoogd een LAN netwerk in te stellen maar dat mislukt. Via pingen merk ik dat de pc en de laptop elkaar zien. Ik heb de wizard instellen thuisnetwerk toegepast. Via die weg geven beide computers niet aan weet te hebben van elkaar. Op de desktop zie ik ook niet de optie: computers zoeken in het netwerk. Via de laptop loopt het vast: u heeft misschien niet de rechen of bent niet gemachtigd enz
De kennis heeft op de laptop SP2 geïnstalleerd maar daarin firewall en virusscan uitgeschakeld. Heeft iemand een idee wat we kunnen doen om de zaak aan de praat te krijgen. Het systeem heeft gewerkt. De kennis weet niet wanneer de LAN niet meer werkte.

sgrav000

beide machines: start / instellingen / configuratiescherm / systeem
computernaam
wijzigen

Plaats op beide machines een verschillende computernaam.
Plaats op beide machine dezelfde werkgroepnaam.

Maak op beide machines elkaars account aan.

Herstart beide machines.
Heb je nu wel verbinding?

ik heb net hetzelfde probleem als sgrav000.
Telkens vindt mijn laptop de desktop en omgekeerd maar telkens komt de melding dat ik geen toegang heb van de server; op de laptop krijg ik deze melding in een kader : U heb niet de juiste toegangsrechten voor deze server.Neem voor meer informatie kontakt met de netwerkbeheerder op. Deze tekst verschijnt dus op beide pc's en er komt ook nog een kader voor als ik op het icoon van een ps druk met de afbeelding van 2sleuteltjes waar ik een gebruikersnaam moet intikken en een paswoord geven. Ik heb al het paswoord van de router ingegeven met het login maar niets lijkt te lukken.Wat doe ik verkeerd? Of weet jij soms een oplossing voor " ons " probleem Paul-RT ?
Fluppe;:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan