geen verbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mr. T
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. T

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Ok mensen ik gaan het probere zo goed mogelijk uit te leggen é:)

Ik heb 1 modem die het internet signaal doorgeeft aan de router..aan die router zijn 4 pc's aangesloten, 3 pc's daarvan krijgen een internet verbinding behalve 1 pc die zegt "netwerkkabel is niet aangesloten", dus ik dacht de kabel is kapot, kheb kabel verwisselt, ook eens andere poort in de router geprobeerd maar het blijft zich voordoen (alleen bij 1 pc). Wanneer ik dezelfde draad rechtstreeks in de modem steek dan maakt hij wel verbinding en krijg ik wel internet

Ik vind het een verwarde situatie..weet iemand raad?:confused:

Misschien de netwerkkaart van die pc niet goed meer?
Probeer eens een ander kaartje

Dat is een raar probleem

rechtstreeks met de kabel wel internet
via router, in verschillende poorten niet.
Kan dus geen kabelbreuk, netwerkaart stuk of router stuk zijn.
geen moederbord wat stuk is en ga zo maar door.
je hebt alles al gedaan wat je kon doen dus blijft er maar 1 ding over........Niet meer internetten met die pc.

Ja zou het kunnen dat een software conflict is en dan een format c zou helpen?

Het lijkt eerder een probleem van een IP-adres (van de PC) die niet door de router mag.
Kijk de instellingen op je pc na (wel/geen DHCP) en kijk op je router welke instellingen daar gebruikt worden.

Geplaatst door Mr. T
Ok mensen ik gaan het probere zo goed mogelijk uit te leggen é:)

Ik heb 1 modem die het internet signaal doorgeeft aan de router..aan die router zijn 4 pc's aangesloten, 3 pc's daarvan krijgen een internet verbinding behalve 1 pc die zegt "netwerkkabel is niet aangesloten", dus ik dacht de kabel is kapot, kheb kabel verwisselt, ook eens andere poort in de router geprobeerd maar het blijft zich voordoen (alleen bij 1 pc). Wanneer ik dezelfde draad rechtstreeks in de modem steek dan maakt hij wel verbinding en krijg ik wel internet

Ik vind het een verwarde situatie..weet iemand raad?:confused:

Probeer het aners eens met een vast IP in de range van de overige drie en tik de overige gegevens ook in zoals gateway en dns.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan