geen verbinding?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kirst
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kirst

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Goedemorgen,

Afgelopen weekend hebben wij een laptop naast de gewone computer gekocht. Een router geïnstalleerd voor draadloos gebruik. Alles werkt prima. Maar... Ik kan helaas alleen maar op de laptop internetten als deze in de buurt van de router staat. En ik wil juist graag in de woonkamer/keuken kunnen internetten.

Nu hebben wij een kablemodem in de meterkast, daar is ie destijds geplaatst en dus staat de router daar ook. Is dit meteen mijn probleem? Maar in dit geval kan je je router toch niet ergens anders plaatsen? Verder hebben wij een oud huis, dus geen dikke betonnen muren en zouden wij dus overal moeten kunnen ontvangen lijkt me? Ik kon in de keuken zelfs een router van iemand anders oppikken maar dus niet mijn eigen.

Wie weet raad?

Oh, het merk is Sitecom Wl-535...

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Internetverbinding is dus okè,zijn er storende factoren in de buurt..........apparaten met een magnetisch veld,telefoon,geluidsapparaten.etc die het signaal kunnen verstoren?

Hi Marcel,

Bedankt voor je reactie. We hebben ook telefoon via de kabel. De basisset staat ook in de meterkast maar niet op de router o.i.d.

Gr. Kirst

Er zijn app. te koop die je ergens halverwege kan hangen die het signaal dan door sturen. Ik kan even niet op de naam komen, sorry. Iemand anders wellicht wel?

In ons oude huisje, ook geen betonnen vloeren ed werkte het draadloze internet wél op zolder, moest dus door 2 vloeren heen, maar niet in de tuin. Dezelde afstand, wellicht zelfs korter, en niets ertussen.....rara...

heb je overigens geen lange netwerkkabel zodat je je router in de woonkamer kan plaatsen. Kabel door de muur of onder de vloer door?

Laatst bewerkt:
Dan heb ik ook niet èèn twee,drie een oplossing aangezien je wel ontvangst hebt en alles het doet,dan zul je toch de boel moeten gaan verleggen en omleiden.

Er zijn zijn spullen voor om het signaal te versterken,dat heet repeaters,maar dat is een optie die niet goedkoop is,maar misschien dat er ng iemand reageerd op deze vraag:confused:

Ok,

Hartelijk bedankt alvast! Ik ga het nog weleens navragen bij de winkel. Omleggen is helaas niet mogelijk maar misschien een repeater dan?

Nogmaals bedankt!

Groeten, Kirst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan