Geen verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manuel79

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Berichten
35
Goedemiddag,

Hoe kan het zo zijn dat als ik bij mijn pictogram voor verbinding kijk, er een verbonden, uitstekende verbinding wordt weergegeven en wanneer ik Internet Explorer aanklik, er op geen enkele manier verbinding krijg? Zelfs niet met "verbindingsproblemen vaststellen"...

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Manuel
 
Is IE wel als standaardprogramma ingesteld?

Ga in IE naar Extra, Internet opties, Geavanceerd en click op geavanceerde instellingen herstellen.
 
Met de kabel eraan geen problemen ... Ligt het dan aan de router?

Ik heb de geavanceerde instellingen ook hersteld, ook dit zonder resultaat..
 
Draadloze netwerkkaart uiteraard geïnstalleerd?
Controleer even in Apparatenbeheer of er geen gele uitroeptekens zijn.

Ook ingeschakeld?

Zie je dr. l. netwerkicon in systray?
Ben je wel verbonden met eigen netwerk met juiste key?
 
opnieuw een connectie leggen met de router en het systeem met het probleem.
 
Bij Apparaatbeheer geen gele driehoeken.

En ik heb opnieuw verbinding gemaakt met de router... Zonder succes.
Het is net of er wel verbinding is, maar geen data wordt doorgelaten..
 
Pff, wat en verhalen allemaal!
Er is wel een netwerkverbinding, maar geen internet.
Dat betekent dus dat een deel van de z.g. 'adviezen' zinloos zijn.
TS: bedoel je 'met de kabel eraan geen probleem' in draadje 6, dat je de kabel direct tussen laptop en kabelmodem verbindt in plaats van de router?
Zo ja: dan ligt daar de oorzaak, namelijk in de 'wissel' van de aansluiting van de laptop, of de router op de modem.

Haal voordat je nu weer 'anders' gaat verbinden eerst de stroom van de modem ......
 
Toen ik weer ging omschakelen van kabel naar draadloos heb ik de modem en router al van het stroom gehaald..
 
Toch is dat de oorzaak.
Er is zeer waarschijnlijk niks mis met je router.

Het is geen probleem met je 'standaard'-browser zoals @Aptje aangeeft, want dat maakt niks uit.
Het is geen probleem met de draadloze verbinding tussen je laptop en je router, want die is goed.
Het is geen probleem met de juiste 'key' zoals @Aptje aangeeft, want je geeft aan 'de verbinding is uitstekend'.
Dus blijft er nog maar eentje over: de verbinding tussen je router en de modem ......

Dus: zet alles uit: laptop, router en modem.
Nu na zo'n tien minuten eerst de modem aan en wachten tot die volledig online is.
Nu de router aan en weer even geduld tot die volledig is opgestart.
Tenslotte weer de laptop.

Helpt dit niet, dan moet je de router resetten (harde reset met 'knopje' aan de achterkant) en de bovenstaande procedure herhalen.
Zie hiervoor ook de gebruiiksaanwijzing van de modem.
 
Laatst bewerkt:
Helaas, ook geen resultaat. Bij het opstarten van de laptop krijg ik nu wel een foutmelding van explorer.exe. Wat kan ik nu het beste proberen?
 
Dus ook al de router gereset?
Router op stroom aangesloten gedurende 30 seconden met balpen bijv. knopje indrukken.

Dan weer dezelfde procedure.
Alles van stroom.
Als eerste modem aanzetten en als leds verlicht zijn, srouter aansluiten en stroom geven.
Als ook deze leds verlicht zijn de kabel aansluiten die naar de pc loopt.
Pc aan en kijken of je internet hebt.

Ter info:
Als de router naar de fabriekstellingen is teruggebracht dien je weer de beveiliging op te voeren bij Wlan.
 
Nee helaas, ook bovengenoemde stappen dus met het resetten van de router is
zonder resultaat.... Nogmaals, wat mij wel opvalt is dat bij het opstarten ik een
foutmelding krijg van msconfig.exe en explorer.exe...

Iemand verdere ideeen?

Bij voorbaat dank,

Manuel
 
start eens op en noteer deze meldingen eens,post deze eens hier.
 
"Heb je ea uitgevinkt in msconfig's tabblad opstarten?
Zo, ja schakel alles weer eens in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan