Geen verbindingen beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rozay

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2012
Hallo,
Gisteravond heb ik Windows 8 op mijn PC geupdated. Nu ik me PC aan doe, kan ik geen verbinding maken met een draadloos netwerk: Ik krijg de melding: geen verbindingen beschikbaar. Ik heb al de update verwijderd, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Het ligt niet aan me router oid want internet op de laptop werkt wel.

Specs:
HP-Pavilion
3,40 ghz processor
Windows 8
Ralink RT5390R. 802.11bgn WI-FI Adapter

Laatst bewerkt:
Hallo Rozay.

Meestal is dit het geval: Wanneer er na een upgrade naar een besturingssysteem sprake is van hardware die niet goed werkt, betekent dat in de regel dat het stuurprogramma voor die hardware niet compatibel is met de nieuwe versie van Windows. Kijk eens op de site van de fabrikant van de pc of van het moederbord of er nieuwe drivers voor de draadloze netwerkadapter beschikbaar zijn, die wèl voor Windows 8 geschikt zijn.

Dankje voor je reactie. Ik zal er naar kijken, ik heb nog een vraag. Is een systeemherstel ook goed ipv de bovengenoemde oplossing?

Dankje voor je reactie. Ik zal er naar kijken, ik heb nog een vraag. Is een systeemherstel ook goed ipv de bovengenoemde oplossing?

Als je bedoelde dat je Windows 8 al op je pc had, en de Windows updates voor Windows 8 had gedownload en geïnstalleerd zou systeemherstel kunnen werken, ja.
Maar ja, dan kan het probleem evt. met volgende Windows updates alsnog weer terugkomen...

Ik zou het zo doen:
Download deze driversoftware [fake een e-mail adres en naam, zoals piet@chello.nl en als naam piet], deïnstalleer de huidige wifi driver-software en installeer de nieuw gedownloade.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan