Geen verbindingen van buitenaf..

Status
Niet open voor verdere reacties.

XenomX

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2002
Ik heb nu een apache server draaien, alles werkt perfect via http://10.0.0.155/index.html (netwerk)
Maar van buitenaf kunnen ze mij niet vinden.
Ik heb ook 2 counter-strike servers draaien die wel gevonden kunnnen worden, dus aan de firewall kan het volgens mij niet liggen.

Wel is het netwerk IP in de tussentijd veranderd van ....150 naar .....155 ik weet niet of dit wat uitmaakt?

Helup :thumb:

Mvg,

de range 10.0.x.y is een range die alleen bestemd is voor interne netwerken. Wanneer u dit in uw browser ingeeft, krijgt u inderdaad alleen een foutmelding te zien wanneer dat gebeurt van buiten het netwerk.

Uw webserver is vanaf het internet te benaderen door uw ip-adres in te voeren dat u van uw ISP heeft gekregen. Controleer in het geval dat u een router heeft of port-forwarding van poort 80 goed ingesteld is. Check ook of uw firewall inkomende verbindingen op poort 80 toestaat. Wanneer dat zo is, zou het moeten werken.

Ja

Ja dat had ik al, mn IP adres voor buiten is 83.116.. etc.

Poort 80 is ook geallowed, alles staat goed.
Ik had het al is eerder en alles werkte gewoon, alleen nu opeens niet meer, ik zal nog even proberen pache etc. opnieuw te installeren, en de firewall (Sygate Pro).

Mvg,

heeft u bepaalde dingen geinstalleerd/geherconfigureerd waardoor het niet meer werkte of was het 'spontaan'?

Neej

Er zijn weinig dingen veranderd, ik heb het modem al gereset etc. maar hij blijft het niet doen.
Wel heb ik nu als ik mijn online ip intik, http://83.116.7etc. dan kom ik op de pagina van het Speedtouch 500 Series modem site waar je alles kan configureren, dit kan natuurlijk niet vanaf buitenaf opgevraagt worden, maar het is raar dat ik dan op mijn modem pagina kom :(

Mvg, Kees.

(Sorry voor het late bericht, ben een tijd weg geweest):thumb:

Mss kan dat toch wel, ik zou iig even de modem settings erop nakijken en instellen dat er geen remote control toegestaan is, iig niet op poort 80. Neem dan maar iets unusuals, bijvoorbeeld 800 ofzo.

ok

OK, maar Apache draait wel succesvol, deze gebruikt ook poort 80, waarneer deze poort al gebruikt word, bij het modem dus. Dan zou Apache dus aan moeten geven 'Kan niet starten poort word al gebruikt' bijvoorbeeld.

Ik snap er niks van :)

Mvg, Bvd, Kees. :thumb:

Re: ok

Geplaatst door XenomX
OK, maar Apache draait wel succesvol, deze gebruikt ook poort 80, waarneer deze poort al gebruikt word, bij het modem dus. Dan zou Apache dus aan moeten geven 'Kan niet starten poort word al gebruikt' bijvoorbeeld.
Alleen wanneer het een intern modem zou zijn, zou dat kunnen. Bij een extern modem zal er geen conflict zijn, omdat het modem luistert naar binnenkomende verbindingen via de internetverbinding en de computer alleen naar inkomende verbindingen op uw computer.
Uw modem vangt dus alle port 80-requests vanaf het internet af, die uw computer nu dus niet meer bereiken. Middels port-forwarding op uw modem/router kunt u e.e.a. zo instellen dat alle port 80-requests doorgeleid worden naar uw computer en dus beantwoord worden door Apache.

Je moet je modem instellen dat het poort 80 doorstuurd naar je interne IP.

Als je dit ingesteld hebt moet je het even door een ander laten testen want je kan zelf je eigen portmaps niet met je externe IP benaderen.

Geplaatst door BrEeZeR
Je moet je modem instellen dat het poort 80 doorstuur(d --> t) naar je interne IP.
Dat zeg ik ;)

Geplaatst door BrEeZeR
Als je dit ingesteld hebt moet je het even door een ander laten testen want je kan zelf je eigen portmaps niet met je externe IP benaderen.
Ow, ik kan vanaf mijn eigen pc, via het internet, mijn eigen webserver bereiken die middels port-forwarding geregeld is (router stuurt dus port 80-requests naar mijn pc door). Dat is geen enkel probleem.
Gewoon je IP intypen die je van je ISP hebt gekregen :)

Geplaatst door wizzkizz

Dat zeg ik ;)

Ow, ik kan vanaf mijn eigen pc, via het internet, mijn eigen webserver bereiken die middels port-forwarding geregeld is (router stuurt dus port 80-requests naar mijn pc door). Dat is geen enkel probleem.
Gewoon je IP intypen die je van je ISP hebt gekregen :)

O, misschien kon het dan gewoon niet met m'n Linux routertje toendertijd :)

En tnx voor de taalwijziging ;) Ben niet zo'n ster in d en t enz.. ben ermee bezig ;)

.... ontopic maar weer :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan