Geen verbinmding netwerkkaart met ethernetmodum

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepheldoorn

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2003
Berichten
373
Hoi allen,

Een collega van me heeft het volgende probleem: de netwerkkaart maakt geen verbinding met het adsl-modum. Ze is van win 98 overtgestapt op XP, heeft alle tweedelijnshelpdesken aan de lijn gehad, dus instellingen zijn in orde. Het modum en de netwerkkaart zijn in orde en geschikt voor xp. De tweedelijn gaf het advies om alles opnieuw te installeren (xp en kaart). Is er iemand die nog andere tips heeft?
Greetz,
Joep
 
Probeer eerst of het helpt de netwerkkaart opnieuw te installeren.
Ga naar:
Deze computer>eigenschappen>hardware>apparaatbeheer>netwerkadapters,
klik met rechts op de betreffende netwerkkaart en kies voor "Installatie ongedaan maken".
Start hierna de pc opnieuw op.
De pc zal nieuwe hardware vinden, zodat je deze opnieuw kunt installeren.
Daarna de internet instellingen opnieuw uitvoeren.
 
Zijn genoeg mogelijkheden, weet je bv zeker dat er geen verbinding is tussen de ethernetkaart en de modem ? en niet vanaf de modem naar buiten ? (Ik weet niet of je modem ook een ingebouwde router heeft bijvoorbeeld, dan is dit makkelijk te testen).

Hoe weet je zeker dat de ethernetkaart goed is ? Omdat ie goed staat in apparaatbeheer ? Of omdat je hem hebt getest met een ander apparaat (dus een echte verbinding tot stand gebracht hebt). Geldt hetzeelfde voor de kabel ? !

Dan zou het nog (zou eigenlijk niet mogen maar gebeurt soms) de duplex mode en speed van je netwerkkaart op verschillende standen kunnen zetten, ipv wat nu waarschijnlijk autosence oid heet. dus 10 half duplex, 10 full, 100 half of 100 full, staat ie reeds op 1 van deze dan kan je dus juist wel de auto sence gebruiken.
 
Hoi Gforze en Crash,

Namens mijn collega: hartelijk dank. Ze hoopt er met behulp van jullie tips, vragen en antwoorden uit te komen, dus ik zet de status van deze vraag op 'opgelost'.
Greetz,
Joep
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan