geen vga signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
hey, gisteren mijn moederbord uit mijn pc gehaald om er een andere processor koeler op te zetten.
daarna alles weer gemonteerd en weer opgestart. alles werte weer en de koeler doet het perfect.
vandaag wil ik mijn pc aanzetten maar krijg geen vga signaal meer.
systeem is een i7-860 met een intel moederbord: dp55kg en een club3 videokaart:gts250.
als ik nu mijn pc opstart krijg ik de volgende melding: 2 beeps even niks en weer 2 beeps.vevolgens start de bios gewoon door zonder beeld.
volgens de beschrijving van het bord is dit de volgende foutmelding:
Video error On-off (1.0 second each) two times, then 2.5-second pause (off), entire pattern repeats (blink and pause) until the system is powered off.
When no VGA option ROM is found.

iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

ja, ik heb hem gisteren nog aan gehad, en mijn ventilator van mijn graka begint ook te draaien

te vroeg gejuichd, dacht dat het opgelost was ,maar blijf problemen houden met de graka.
heb hem er uit gehaald en weer teruggeplaats. toen deed hij het weer,maar wordt nu weer niet herkent bij het opstarten door de bios.

Hallo

Vermoedelijk slecht kontakt in de connector videokaart <---> motherboard .

Deze een paar keer voorzichtig in/uitpluggen om deze zuiver te maken.

Ik ken uw "mijn moederbord " niet , het veiligste is om dit te doen terwijl het systeem volledig spanningsloos is (netstekker v/d voeding uit het stopkontakt trekken)

Peter

heb de nieuw geplaatste ventilator verwijderd, een scythe mugen 2 , welke met een metalen plaat aan de achterzijde wordt vastgezet. blijkbaar maakte twee uitstekende pinnentjes welke gesoldeerd zitten contact via de plaat want nu werkt alles weer goed. zal dadelijk de ventilator weer terug plaatsen en proberen wat meer afstand met het bord te creeeren.de metalen plaat is overigens wel beschemd ,maar ze zullen hier door heen gedrukt hebben.dezevraag is dus opgelost.
zit nu alleen nog met een geheugen vraag,waarvoor een nieuw topic wordt geplaatst

vandaag de mugen ventilator weer terug geplaatst, maar nu zonder de metalen plaat, maar met isolerende kunstof ringen.
als ik vervolgens weer alles aansluit krijg ik weer de foutmelding 5A op mijn pd55kg moederbord van intel. ik krijg dan ook geen beeld
ik snap er niks van, want volgens mij maakt hij verder nergens geen contact met het bord behalve bij de processor.
daarna alles weer verwijderd en de originele boxed ventilator terug geplaats en vervolgens werkt alles weer normaal.
iemand enig idee , zou toch graag de mugen vent willen gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan