mrmusic
Inventaris
- Lid geworden
- 29 okt 2006
Ik zit met het volgende probleem.
Ik draai Vista Ultimate (100% legaal) en heb problemen bij het installeren van de virtuele cd/dvd drive.
De volgende programma's geprobeerd:
Daemon Tools
Alcohol 120%
Virtual CloneDrive
PowerIso
Uiteraard allemaal de versies die Vista Compatible zijn en als administrator.
Bij alle programma's gebeurt het volgende:
Installatie verloopt probleemloos en na installatie kan ik aangeven hoeveel virtuele drives ik hebben wil, ook dat aangeven lukt gewoon.
Echter, daarna is er onder "Deze Computer" geen extra drive te vinden...
Bij apparaatbeheer verschijnt in alle gevallen wel een extra onderdeel, te weten "overige apparaten", waarin de drive dan zichtbaar is, echter zonder stuurporgramma, dus niet-werkend.
Het bijwerken of opnieuw installeren hier van het stuurprogramma lukt niet.
Hier en daar gelezen dat ik dan moet verwijzen naar het (verborgen) bestand windows\system32\cdrom.inf. Deze kan ik echter niet vinden, verborgen bestanden weergeven staat aangevinkt.
Wat is de oplossing?
Ik draai Vista Ultimate (100% legaal) en heb problemen bij het installeren van de virtuele cd/dvd drive.
De volgende programma's geprobeerd:
Daemon Tools
Alcohol 120%
Virtual CloneDrive
PowerIso
Uiteraard allemaal de versies die Vista Compatible zijn en als administrator.
Bij alle programma's gebeurt het volgende:
Installatie verloopt probleemloos en na installatie kan ik aangeven hoeveel virtuele drives ik hebben wil, ook dat aangeven lukt gewoon.
Echter, daarna is er onder "Deze Computer" geen extra drive te vinden...
Bij apparaatbeheer verschijnt in alle gevallen wel een extra onderdeel, te weten "overige apparaten", waarin de drive dan zichtbaar is, echter zonder stuurporgramma, dus niet-werkend.
Het bijwerken of opnieuw installeren hier van het stuurprogramma lukt niet.
Hier en daar gelezen dat ik dan moet verwijzen naar het (verborgen) bestand windows\system32\cdrom.inf. Deze kan ik echter niet vinden, verborgen bestanden weergeven staat aangevinkt.
Wat is de oplossing?