Geen virtuele schijven in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Ik zit met het volgende probleem.

Ik draai Vista Ultimate (100% legaal) en heb problemen bij het installeren van de virtuele cd/dvd drive.

De volgende programma's geprobeerd:
Daemon Tools
Alcohol 120%
Virtual CloneDrive
PowerIso

Uiteraard allemaal de versies die Vista Compatible zijn en als administrator.

Bij alle programma's gebeurt het volgende:

Installatie verloopt probleemloos en na installatie kan ik aangeven hoeveel virtuele drives ik hebben wil, ook dat aangeven lukt gewoon.
Echter, daarna is er onder "Deze Computer" geen extra drive te vinden...

Bij apparaatbeheer verschijnt in alle gevallen wel een extra onderdeel, te weten "overige apparaten", waarin de drive dan zichtbaar is, echter zonder stuurporgramma, dus niet-werkend.
Het bijwerken of opnieuw installeren hier van het stuurprogramma lukt niet.

Hier en daar gelezen dat ik dan moet verwijzen naar het (verborgen) bestand windows\system32\cdrom.inf. Deze kan ik echter niet vinden, verborgen bestanden weergeven staat aangevinkt.

Wat is de oplossing?

Heb je wel een CD of DVD image gemount???
De driver wordt meestal pas zichtbaar nadat je dit gedaan hebt.

Uiteraard via de programma's zelf.

Maar omdat de virtuele drive dus niet goed is geinstalleerd (zoals te zien is in apparaatbeheer...) werkt dat dus niet

Hier en daar gelezen dat ik dan moet verwijzen naar het (verborgen) bestand windows\system32\cdrom.inf. Deze kan ik echter niet vinden, verborgen bestanden weergeven staat aangevinkt.
INF bestanden vind je in de map INF, daar staat ook het cdrom.inf bestand wat je zoekt.
C:\Windows\inf\cdrom.inf

In de map System32 staan geen INF bestanden.

Hier ook geen virtuele drives in verkenner, tot ik via het programma een image gemount heb.
(Vista Ultimate)

INF bestanden vind je in de map INF, daar staat ook het cdrom.inf bestand wat je zoekt.
C:\Windows\inf\cdrom.inf

In de map System32 staan geen INF bestanden.

Hier ook geen virtuele drives in verkenner, tot ik via het programma een image gemount heb.
(Vista Ultimate)

Hoi,

Bedankt voor de reactie maar helaas... ook daar bij mij niet te vinden...

Laatst bewerkt:
Ja, ik vind ook heel veel topics over dit probleem.

Gekke is dat het dus met geen enkel door mij geprobeerd programma werkt, met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen en al heel wat suggesties opgevolgd.

Maar ik heb toch geen zin om alles steeds maar weer te branden, dus alle andere hulp blijft meer dan welkom.

Ik probeer ondertussen even de nieuwste versie van PowerIso nog een keer...

Ik weet niet of je wat aan die twee bestanden hebt van mijn Vista Ultimate. Ik kan deze als bijlage toevoegen. Wel vreemd, want deze horen gewoon bij de installatie van Windows in de INF map.:confused:

Bedankt voor het aanbod, maar ik heb eindelijk (en ik weet zelf niet meer hoe...) PowerIso aan de praat gekregen, voor mij goed genoeg, pppfff

Nogmaals bedankt voor alle hulp en meedenken!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan