Geen volume meer op schijf/partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo,

Door een leesfout op mijn harde schijf heb ik Windows XP Home opnieuw moeten installeren.
Nu heeft hij alleen Windows op C gezet, en de andere partities zijn niet meer te benaderen net zoals mijn 2e schijf.
Als ik hem wil openen krijg ik de melding dat er geen volume aanwezig is of dat er fouten zijn.
Als het goed is staan de partities vol met informatie.
Door de XP installatie zijn de driveletters veranderd zou het daar mee te maken kunnen hebben.
En hoe kom ik weer op de partities??
Iemand een idee?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Hoe groot is de schijf?
Ook SP2 geïnstalleerd?
Waren er partities verwijderd met het opnieuw installeren?

Hoe staan die partities in diskmanagement weergegeven? door diskmgmt.msc in uitvoeren in te trommelen.

Met TestDisk eventueel die partities weer herkenbaar maken, ook met Ptedit weer 07 partities ervan maken, zou kunnen, indien het NTFS partities waren.

Hoe groot is de schijf?
Ook SP2 geïnstalleerd?
Waren er partities verwijderd met het opnieuw installeren?

Hoe staan die partities in diskmanagement weergegeven? door diskmgmt.msc in uitvoeren in te trommelen.

Met TestDisk eventueel die partities weer herkenbaar maken, ook met Ptedit weer 07 partities ervan maken, zou kunnen, indien het NTFS partities waren.

Ik heb 2 schijven van ieder 80 Gig
Nog geen SP2 geinstalleerd (kan dat uitmaken dan?)
Er zijn geen partities verwijderd met het opnieuw installeren.

In diskmanagement staan de partities goed weer gegeven, alles in orde.
Van het programma TestDisk begrijp ik niks.

Wel moet ik erbij zeggen dat voor dit probleem, de partities een andere naam hadden, hij heeft de namen weer gewijzigd.
H was C en nu is C weer C.. dus is de rest ook veranderd van driveletter.

In disk management staan de schijven als goed weergegeven?, staat daar ook een schijfletter dan bij?

SP2 maakt alleen wat uit, indien het grotere schijven dan 128gig zijn.

Staat windows nu op de C:, en wordt deze ook als systeem, weergegeven?

Is het mogelijk hier een screenshot van diskmanagement neer te zetten?

Hier dan een screenshot

Windows staat op C

Haha hoe voeg ik ook alweer een screenshot toe???

Bijlagen

• screenshot.JPG
    screenshot.JPG
    84,8 KB · Weergaven: 66
Zoals ik het lees, zijn ze allemal netjes geformateerd, de vrije ruimte is net zo groot, als de partities.

Probeer het toch maar eens met TestDisk, nu snap je het niet, en dat zal ook zo blijven.:)

Zoek daarmee eerst naar de afzonderlijke partities, en dan naar de boot partities, en probeer een rebuilt MTF, indien die er nog zijn.

Anders zal het recovery tools worden, waarvan de betere, zoals die van R-Studio, niet gratis zijn.

Ik weet echt niet wat ik moet doen met die testdiks heb het gedownload, maar krijg een mapje vol met vage bestanden, hoe ik moet ik dat dan toepassen of gebruiken??

Heb je deze?

Pak de zip uit in een gemaakte map, zoek daarin de map win, open daarin het bestand testdisk_win, dan eerste optie, geen log, tweede, proceed, derde, Intel, en dan analyse, kies een partitie, en proceed, en dan search, dan zoekt hij de partities, die erop staan.

Als er meerdere zijn, dan die er nu opstaan, zijn ze nog te recoveren, zo niet, dan wordt het een Recovery programma, dan zijn de oude partities verdwenen/overschreven.

Ik heb 2 harde schijven van elk 80 gig.

Dit krijg ik te zien.

Bijlagen

• ScreenShot1.jpg
    ScreenShot1.jpg
    30 KB · Weergaven: 40
Dat ziet er niet fijn uit, klopt niets van.:(
Doe ook hetzelfde eens, met de tweede schijf.

Ook nog maar eens een ander progje, om meer duidelijkheid te krijgen, kies daar voor de eerste schijf, en ga met de muis in het eerste rij staan, met de partitie van het type 0F, en kies daarna voor goto EPBR, met dit progje, dus.

Dit krijg ik te zien...

kan er zelf niks mee haha.

Bijlagen

• ScreenShot2.jpg
    ScreenShot2.jpg
    47,4 KB · Weergaven: 34
05 is ook goed, dan met de cursor erin gaan staan, en voor die goto EPBR kiezen, dan krijg je de partities in die extended partitie.

05 is ook goed, dan met de cursor erin gaan staan, en voor die goto EPBR kiezen, dan krijg je de partities in die extended partitie.

Hier kom ik niet uit, ik heb even in partition magic gekeken en zag dit.

Bijlagen

• 03.jpg
    03.jpg
    68,8 KB · Weergaven: 38
Wat een ellende, hier staan ze weer als helemaal vol.

Probeer eens het volgende, met de minst interessante partitie, zet deze eens om in een primaire NTFS partitie, met Partition Magic, met convert.

Dat gaat niet lukken, ik kan de NTFS optie niet aanvinken bij convert.:(

Dit krijg ik te zien...

kan er zelf niks mee haha.

Ga eens met de cursor op die 05 staan, en kies dan voor Goto Parent, aangezien ik hier geen exrended partities gebruik, heb ik de vergeerde gegeven, die Goto EPBR, maar het moet denkelijk die andere zijn.

Dat kan een neverending story worden, maar probeer je voor te stellen, dat de partitie gegevens foutief staan/zijn, en vanuit daar proberen die te herstellen, in een ander topic zijn ze ook al een week bezig, hoop dat je er de moed erin houdt, indien die gegevens belangrijk zijn.

Ik kan niet naar go to parent.. die optie staat niet aan.

Oef:mad: , maar ik heb wel iets vreemds gezien, met Ptedit, en dan de eerste schijf, staan verkeerde gegevens, bij type, 07, staat het goed, bij boot, daar moet 80 staan, bij starting cyl, daar moet 0 staan, als je die wilt veranderen, en dan op Save Changes drukken, en rebooten.

Kijk die ook eens na op de tweede schijf.

Oef:mad: , maar ik heb wel iets vreemds gezien, met Ptedit, en dan de eerste schijf, staan verkeerde gegevens, bij type, 07, staat het goed, bij boot, daar moet 80 staan, bij starting cyl, daar moet 0 staan, als je die wilt veranderen, en dan op Save Changes drukken, en rebooten.

Kijk die ook eens na op de tweede schijf.

Staat al zo zoals jij het zei, kon dus wederom niks doen.

Bijlagen

• 5.jpg
    5.jpg
    42,3 KB · Weergaven: 45
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan