Geen Volumeregeling?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoTD

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2010
Beste,

Ik heb laatst Windows XP opnieuw geïnstalleerd,
nu wil ik mijn koptelefoon aansluiten, maar er komt geen geluid uit, nu heb ik ergens anders ook gevraagd,
en daar zegt iedereen dat het geluid op dempen staat. nu heb ik gekeken, maar in de taakbalk staat geen volumeregeling,
dus wou ik het via configuratiescherm openen, maar dan komt er te staan: geen mixapparaat beschikbaar. ga naar printers en andere hardware en klik dan op hardware toevoegen, maar dan lukt het nog niet.

hoe kan ik dit oplossen zonder windows weer opnieuw te installeren?

mvg. Marco

Heb je, na het installeren van XP, ook de driver voor het chipset van het moederbord en vervolgens de driver voor de geluidskaart geinstalleerd?

Heb je, na het installeren van XP, ook de driver voor het chipset van het moederbord en vervolgens de driver voor de geluidskaart geinstalleerd?

geen idee, kennis heeft gedaan.. als het goed is heeft hij ALLES gedaan..;)

geen idee, kennis heeft gedaan.. als het goed is heeft hij ALLES gedaan..;)

Dat is dan te hopen...

Als je bij START > configuratiescherm > geluiden en audioapparaten > bij het tabje "audio" kijkt, staat daar dan een geluidskaart gemeld?

Bij "deze computer" > eigenschappen"> hardware> apparaatbeheer.. staan daar vraagtekens, uitroeptekens of "onbekende apparaten"?

Dat is dan te hopen...

Als je bij START > configuratiescherm > geluiden en audioapparaten > bij het tabje "audio" kijkt, staat daar dan een geluidskaart gemeld?

Bij "deze computer" > eigenschappen"> hardware> apparaatbeheer.. staan daar vraagtekens, uitroeptekens of "onbekende apparaten"?

bij je eerste optie: er komt te staan:

Afspelen van Geluid
Standaardapparaat:
Geen afspeelapparaten

Opnemen van geluid
Standaardapparaat:
Geen opnameapparaten

Afspelen van MIDI-muziek
standaardapparaat:
geen MIDI-afspeelapparaten

en bij je 2e optie, kan ik nergens vinden waar eigenschappen staat..

Edit: bij 'Multimedia Audiocontroller' staat een uitroepteken, en bij: Ethernet Controller

Laatst bewerkt:
Eigenschappen... 1x links, 1x rechts klikken op "deze computer", onderaan staat eigenschappen.....

Als er staat "geen afspeelapparaten" dan is de geluidskaart dus waarschijnlijk niet geinstalleerd.... als het een "on-board" geluidskaart is, zal het chipset mogelijk ook niet geinstalleerd zijn (driver zit dan vaak in het chipset)

Kijk even bij apparaatbeheer (zie boven) naar "onbekende apparaten", vraagtekens en uitroeptekens.....

Edit: dan missen er dus een aantal cruciale drivers..... waaronder bijna zeker die van het chipset, die van de LANkaart en die van het geluid....

Laatst bewerkt:
Eigenschappen... 1x links, 1x rechts klikken op "deze computer", onderaan staat eigenschappen.....

Als er staat "geen afspeelapparaten" dan is de geluidskaart dus waarschijnlijk niet geinstalleerd.... als het een "on-board" geluidskaart is, zal het chipset mogelijk ook niet geinstalleerd zijn (driver zit dan vaak in het chipset)

Kijk even bij apparaatbeheer (zie boven) naar "onbekende apparaten", vraagtekens en uitroeptekens.....

eigenschappen heb ik al gevonden, zie edit bij vorige post.

als ik volumeregeling wil openen via configuratiescherm staat er: geen mixapparaten,
en bij eigenschappen, apparaatbeheer, staat dat dat ene realtek bestand beschadigd is..
ook staat er bij die ene waar uitroepteken staat dat het stuurprogramma beschadigd is / er niet is..
ik zal even kijken of het lukt om stuurprogramma te downloaden..

ik heb geprobeerd stuurprogramma te downloaden, maar er komt te staan dat er CD nodig is.. en die is er niet / nooit geweest..

Laatst bewerkt:
Je dient dus de(juiste) audiodrivers te zetten en en denk ook nog maar je moederbord drivers.
Heb je de bijgeleverde cd rom nog??

Weet je welk moederbord je hebt?merk en type(indien zelfbouw)

of als het een zogenammde merkpc is (bijv medion,acer) daar dan het merk en type van??

weet je dit allemaal niet download dan speccy en plaats hier de gegevens van de pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan