Geen VPN door router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sieuwerd

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
Omdat er binnenkort een tweede computer in huis komt, heb ik een router aangeschaft om beide computers van internet gebruik te laten maken. Ik maak zo nu en dan gebruik van een VPN om bestanden op te halen ed. Tot ik de router aansloot. Nu krijg ik steeds de volgende foutmelding:

Fout: 769: het opgegeven doel is niet bereikbaar.

Ik maak gebruik van een internetverbinding met een vast IP-adres. Zo staat dus nu de router ingesteld. De instellingen van de VPN verbinding heb ik niet gewijzigd. Die zijn dus nog goed (dwz, volgens de initiële situatie). Ik kan wel gewoon op internet enzo.

Wat kan ik doen?

maakt VPN niet gebruik van een speciale poort, die misschien eerst opengezet moet worden?

sommige router hebben in de configuratie een apart VPN gedeelte (lees: pagina)

Ik heb in het gedeelte 'virtual server' in service port de PPTP optie geselecteerd, en in private IP, het door de router aan mijn computer toegekende ip adres ingevuld, en vervolgens 'enable' geselecteerd. Was dat wat je bedoelde?

Hoe dan ook, herhaalde pogingen resulteerden nog steeds niet in een VPN verbinding.

Ik kan in de handleiding verder niks over VPN vinden. Ik heb een E-tech broadband router (type rtbr04).

PPTP zegt mij zo niks, maar kun je wel een ping uitvoeren naar de betreffende lokatie?

moet je een IP of url van de lokatie hebben waar je naartoe wilt verbinden.
bijv. 188.124.12.116 of klaassen.nl

open een DOS (command) venster (start -> uitvoeren -> cmd)

typ:
ping 188.124.12.116

of

ping klaassen.nl

en laat eens horen wat hij dan aangeeft.

Ik heb gepingd naar de hostnaam.

Dan geeft 'ie:

"Pingen naar ...... (enz.) met 32 b gegevens:

Antwoord 130.89.1.223: bytes=32 tijd=21 ms TTL=122
Antwoord 130.89.1.223: bytes=32 tijd=20 ms TTL=122
Antwoord 130.89.1.223: bytes=32 tijd=16 ms TTL=122
Antwoord 130.89.1.223: bytes=32 tijd=20 ms TTL=122

Ping-statistieken voor 130.89.1.223 : verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 <0% verlies>. De gem tijd voor het uitvoeren van één bewerking in miliseconden:

Minimum = 16ms, Maximum = 21ms, gemiddelde = 19ms"

Zegt jou dit wat?

Bedankt dat je zo meedenkt, trouwens. Top!

:thumb:

dat betekend dat er wel gewoon verbinding gemaakt kan worden naar de VPN-lokatie.
dus de fout ligt niet daar, tenzij daar misschien de VPN instellingen verkeerd staan.

denk toch dat er iets fout staat in je router qua instelling(en) dat hij geen VPN verkeer doorlaat.

misschien eens handig om de handleiding door te kijken naar een eventuele oplossing.

ik weet niet of je VPN verbinding maakt via speciale software nog? bv. Citrix?

Ik heb inmiddels de router er tussenuit gehaald, en mijn computer rechtstreeks op internet gezet. Nu doet mijn vpn het wel, zonder probleem! Het zal inderdaad aan de routerinstellingen liggen, maar de handleiding is niet behulpzaam. Ik heb (eindelijk) de website van de producent gevonden, daar staat nog wel een aanwijzing. k Zal s kijken of dat wat oplevert. Maar nogmaals hartelijk dank!!!

niks te danken, mensen zijn ervoor om elkaar te helpen ;)

maar het is dan dan inderdaad duidelijk dat er iets in je router verkeerd staat.

misschien even contact opnemen met de helpdesk per e-mail of telefoon als het verder niet lukt?

met vriendelijke groet,

Vinnie

Zodra jij een router plaatst krijgt jou pc een intern ip adres.
Dat adres moet aan de andere kant wel bekend zijn anders gaat het niet werken.
Heeft de andere kant ook een router.
Welke router gebruik jij, is die wel geschikt voor vpn.

als je router als Bridge configureert dan is je probleem opgelost (denk ik)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan