Geen vrienden meer ONLINE - Windows Live Messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

voawele

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2011
Ik zit met een klein probleempje met men e-mail account. Als ik inlog op Windows Live Messenger is geen enkele vriend van me, online ... terwijl ik zeker weet dat die er wel zijn (e-buddy).
Aan het programma zelf kan het niet liggen want als ik met een ander e-mail adres inlog, zijn er wel vrienden online ...
Als ik gaa kijken bij de documenten van het account, staat er altijd een map 'TRACING' .. daarin staan 2 documenten (een BAK-bestand en een UCCAPILOG-bestand). Heeft dat hier iets mee te maken? als ik deze verwijder, en ik log terug aan.. komt dat bestand telkens weer terug :(

kan iemand me helpen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten Stef

Kevin,

Eerst en vooral al bedankt voor de moeite! ik ga het deze namiddag uitproberen en laat je iets weten! ;)

Dag voawele
Welke Windows Live software heb je allemaal geïnstalleerd staan?
Windows Live Messenger, Windows Live Mail enz........
Maak je gebruik van Messenger Plus?
Heb je ook Windows Live Mesh geïnstalleerd staan?

Alles geprobeerd wat je zei ... niets helpt :(

Als ik met een ander e-mail adres op de pc inlog, krijg ik wel alle contact personen die online zijn.
Neem ik het email adres en log er mee in op een andere pc, krijg ik ook alle contacten die online zijn.

Het is juist dat ene email adres op die ene computer dat het niet doet...

Iemand een idee ? :s

Seniorke,

Ik heb enkel Windows Live Messenger en Windows Live Mail geïnstalleerd staan. Ik gebruik geen Messenger Plus. Ook Windows Live Mesh heb ik niet geïnstalleerd staan ...

Ik begrijp het zelf niet goed. Als ik met een ander email adres inlog op de pc, werkt het wel. Log ik met het email adres (waar het niet mee werkt) aan op een andere pc... werkt het ook ... het is juist dat ene emailadres op die ene pc :(

Groeten

Sorry , over het hoofd gezien (ebuddy)

Als je dat hebt geïnstalleerd , denk ik dat de computer met één of ander virus besmet is.
Die tooltjes waar je mee kunt controleren of iemand online of offline is , is allemaal fake.
Voer deze stappen eens uit.

1. Download DDS naar je bureaublad van één van deze locaties.
DDS Bleeping Computer
DDS Bleeping Computer

DDS is een diagnose tooltje dat gebruik maakt van scripts. Schakel daarom eerst je beveiliginssoftware uit vooraleer DDS te gebruiken.
Dubbelklik op DDS om het tooltje te starten.
Hierna zal DDS twee logfiles openen :
- DDS.txt
- Attach.txt

Er zal gevraagd worden om de logjes op te slaan. Wanneer de logjes niet worden opgeslagen worden ze niet automatisch bewaard. Sla de logjes ergens op een locatie van je harde schijf op waar je ze snel terugvind, of sla ze eventueel op het bureaublad op.

2. Als Mbam MalwareBytes nog niet op de computer geïnstalleerd is.
Download hier MalwareBytes AntiMalware naar je bureaublad.

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.
Zorg ervoor dat na installatie deze opties aangevinkt zijn:
Update MalwareBytes' Anti-Malware
Start MalwareBytes' Anti-Malware

Klik daarna op Voltooien.

Als er een een update gevonden wordt, zal deze gedownload en geïnstalleerd worden.

Als er gevraagd word of je de "Evaluatie wil starten" mag je deze weigeren, en kun je later nog inschakelen wanneer je hier gebruik wilt van maken.
Zodra het programma gestart is, klik op het tabblad "Instellingen".
Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
Klik dan op het tabblad "Scanner", kies hier voor "Volledige scan".
Klik vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan klaar is, klik op OK,en daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, en klik dan op: "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen .Wanneer gevraagd word om de computer opnieuw op te starten, sta je dit toe.

Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kun je terugvinden door op de "Logbestanden" tab te klikken .

Plaats in je volgend bericht.
DDS log (txt)
Mbam log.

Belangrijk !!!: Vergeet niet na gebruik van DDS je beveiligingssoftware terug in te schakelen.

'TRACING' : betekent dus dat je internetverkeer getraceerd word.
Daarom was deze vraag bedoelt.
Heb je ook Windows Live Mesh geïnstalleerd staan? Met Live Mesh word er een verbinding gemaakt met een extern bureaublad.

Laatst bewerkt:
Seniorke,

Het lukt me niet ... Als ik scan met Malwarebytes Anti-Malware vindt hij geen bedreigingen ...

wat nu?

Groeten Voawele

Als je dat hebt geïnstalleerd , denk ik dat de computer met één of ander virus besmet is

Tuurlijk.
Wordt zo langzamerhand irritant dat je standaard komt met "zou wel eens een virus kunnen zijn".
Daar help je niemand mee, en zeker de vragensteller/-sters niet.
Die stuur je hooguit een verkeerde richting in en je zaait paniek.

Tardis

Laatst bewerkt:
Als je er zeker van wilt zijn;
Herinstalleer je pc .. .. Zal je merken dat die dan ook sneller zal zijn.
Gewoon even een zondag middagje voor nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan