Geen wachtwoord mogelijk op digiconnect router

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartspagina

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Hallo,
Ik ben al een aantal dagen bezig met het versterken van het draadloze internet-signaal op de zolder.
Dit doe ik door middel van het plaatsen van een extra router.

Ik heb het hier over een router van digiconnect, het is al een oud ding. (5 of 6 jaar oud).
Hij doet het goed, hij zendt het netwerk met een keurige sterkte naar zolder. Hij is aangesloten op een modem van upc: Thomson TWG870u.
Ik kom in de router door naar http://192.168.2.1/ te surfen. Het upc modem heeft het volgende adres: http://192.168.0.1/

Maar zonder wachtwoord wil ik hem niet laten werken. Ik wil een wachtwoord op op de internetverbinding.
Het netwerk van het upc modem is al voorzien van een wachtwoord. Geen problemen mee.

HET PROBLEEM
Wanneer ik op de digiconnect router een wachtwoord instel voor de draadloze verbinding en vervolgens verbinding maak via mijn smartphone (samsung galaxy s2) met dit netwerk, werkt het internet soepel, niks aan de hand.
Maar zodra ik met de laptop van mijn zus verbinding maak met het netwerk, komt er op die laptop in beeld te staan: Geen netwerktoegang. En dan ploept de verbinding weer weg.

Na dat incident heb ik op mijn eigen laptop die met de kabel verbonden zit aan de digiconnect router ook geen internetverbinding meer, en op mijn smartphone ook niet. Geen netwerktoegang. Na het resetten van de router doet alles het weer maar dan is natuurlijk het wachtwoord ook weer verdwenen.

Ik hoop dat ik duidelijk ben en dat iemand mij kan helpen.

Het type Digiconnect router is: Digiconnect broadband router 11g.

Laatst bewerkt:
Ik weet een antwoord op je vraag van je wachtwoord. Dat is niet aan te passen.

Maar ieder netwerk is te beveiligen met een wachtwoord dat je zelf instelt.. Dus deze dan toch ook? In het verleden heeft de router wel zijn werk goed gedaan met een wachtwoord op het netwerk.

Laatst bewerkt:
wat is het exacte type van Digiconnect router? Voor alle duidelijkheid, over welk wachtwoord heb je het precies? Het wachtwoord om op de beheersinterface vd router te geraken of het wachtwoord voor de draadloze verbinding? Als het toestel al zo oud is, zal het waarschijnlijk alleen WEP als beveilging ondersteunen?

Ik heb het over het wachtwoord voor de draadloze verbinding.
Het heeft niet alleen WEP beveiliging maar ook deze:
- 802.1x and RADIUS
- WPA-PSK
- WPA

Het type Digiconnect router is: Digiconnect broadband router 11g.

Sorry, het type router had je al bij de 1e post gemeld. Heb je nog een handleiding van dit toestel? Is er geen specifiek model nr? Als ik google op jouw type omschrijving is er weinig concreets te vinden.
Wat gebruik je als subnet masker 255.255.255.0 in de router en op de pc's? Kan je in de configuratie instellingen van die Thomson geraken?

Ik heb ergens in huis nog een handleiding liggen... ik weet alleen niet precies waar. er staat een soort "serienummer" op de router: 5Y05300773.
Ik gebruik inderdaad als subnet masker 255.255.255.0 in alle apparaten. En het antwoord op je laatste vraag: ja ;)

geen typeplaatje ergens aan de onderzijde of zo?
En de verbinding tss de Thompson en de Digiconnect is bekabeld toch? Ik ken niet zo gek veel van routing maar heb je "Belangrijk: meerdere routers in 1 netwerk" gelezen wat altijd bovenaan het router onderdeel van dit forum staat?

Er staat verder geen typenummer op de router, maar ik vond via google wel eenzelfde router: http://computer-software.marktplaat...oop-wireless-router-digiconnect-type-11g.html (geen idee of je er wat aan hebt).

De verbinding tussen de Thomson en Digiconnect is inderdaad bekabelt, zou niet weten hoe het anders met elkaar moet communiceren.
Ik heb "Belangrijk: meerdere routers in 1 netwerk" voordat ik hier mijn probleem postte gelezen.

wat staat er dan in je pc's als default gateway? Je komt op de Digiconnect via IP adres 192.168.2.1 en de UPC heeft 192.168.0.1. Dit is toch een ander netwerk? Wat heb je dan als IP-adres op de Digiconnect interface gezet die verbonden is met de Thompson?

Bij "Status" in de configuratie van de Digiconnect staat het volgende:
IP Address 192.168.0.19
Subnet Mask 255.255.255.0
Gateway 192.168.0.1

Default gateway van de laptops: 192.168.2.1

Het probleem is opgelost, ik had de kabel (van Thomson naar Digiconnect) in de WAN gestoken.. tja dan werkt het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan