geen weergave beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

martens

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Hallo allemaal,
Ik heb een nieuwe pc gekocht met hierin de volgende grafische kaart ASUS EAH6970/2DI2S/2GD5 - Grafische adapter.
Ik heb een verloop stekker DVI-VGA converter gehaald om het beeldscherm aan te sluiten, als ik de pc opstart krijg ik geen weergave op het scherm alleen de melding "no signal".
Als ik het scherm weer op mijn oude pc aansluit werkt hij wel goed.
Wat kan dit zijn?

Heeft de PC soms een videokaart op het moederbord zitten (naast de extra ASUS-kaart)? Als dat zo is dan moet er wellicht in de bios aangegeven worden dat die op het moederbord uitgezet moet worden.

Ik weet niet of er een videokaart op het moederbord zit dit kun je misschien wel zien als ik het type moederbord zeg, het is ASUS P8P67 LE B3 Revision - moederbord - ATX - LGA1155 Socket - iP67
Ik kan ook niet in de bios komen

Ik weet niet of er een videokaart op het moederbord zit dit kun je misschien wel zien als ik het type moederbord zeg, het is ASUS P8P67 LE B3 Revision - moederbord - ATX - LGA1155 Socket - iP67
Ik kan ook niet in de bios komen

Dit mobo heeft geen geïntegreerde videokaart, dus dat kan het niet zijn.
In de BIOS komen zou gewoon moeten kunnen door op de <DEL>knop te drukken bij de start van de PC.
Als dat ook niet werkt zou ik de PC even naar de winkel brengen waar ie gekocht is, want dan klopt er toch iets niet.

Als ik de monitor op mijn oude pc aansluit doet hij het wel, ik heb voor de nieuwe pc een nieuwe verloopstekker gekocht misschien is deze stuk.
Maar is er geen andere manier om in de bios te komen of om toch weergave te krijgen?

heb je de pc zelfgebouwd?
Misschien toch een brakke videokaart ofzo :/

Nee ik heb de pc via internet bij Azerty besteld, ik heb een paar keer beeld gehad maar viel elke keer snel weer weg.

Heb je al een andere kabel geprobeerd?
Heb je de pc nadat hij het nog deed verschoven ofzo misschien dat de videokaart uit het slot is gegaan.
En voor de duidelijkheid de Pc deed het eerst wel MET DE VERLOOPSTEKKER?

Hij heeft het met de verloopstekker wel even gedaan en nu heb ik af en toe even beeld, ik heb ook al een andere monitor geprobeert maar dit geeft het zelfde probleem, en de video kaart maakt ook veel geluid hij blijft heel hard koelen.

Heb je de pc nadat hij het nog deed verschoven ofzo misschien dat de videokaart uit het slot is gegaan?

nee ik heb hem niet verschoven maar kan het niet iets met de drivers te maken hebben, ik heb hem namelijk gekocht zonder windows dit heb ik zelf geinstalleerd.
De monitor doet het met de zelfde kabel wel op mijn oude pc.
Als ik in de bios zou kunnen komen zou ik de drivers van de videpkaart misschien opnieuw kunnen installeren.

de pc geeft geen piepjes tijdens dat je hem aanzet?
In de bios kun je geen drivers opnieuw instaleren.
Als het echt niet aan je beeldscherm ligt toch even garantie claimen tenzij jij echt iets fout doet.
Mvg Merlijn

Hij geeft wel een piepje bij het opstarten maar verder niets.
Ik had zitten te denken als ik de harde schijf in mijn oude pc zet en dan de drivers van de grafische kaart opnieuw installeer en dan de harde schijf weer terug zet is dat een manier?
Of kijkt het installatie programma wat voor kaart er in mijn oude pc zit.

nee dat kan niet.
Als hij 1 piepje geeft dan is er met de pc niks aan de hand.
Dan toch maar is kijken naar die verloopstekker.

Hallo,

het probleem is opgelost, de grafische kaart was stuk en heb een nieuwe gekregen.
iedereen hartelijk dank voor de gedane moeite om mij te helpen.

mvg Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan