Waar voorheen ons internet perfect functioneerde, hebben we nu een onbekende "Bug" en we komen er maar niet achter wat het is, waar het aan ligt, of wat het veroorzaakt... We worden er ******ziek van... Nou hebben we altijd een zeer stabiele verbinding gehad met Ziggo (in 14 jaar er maar 4 keer uitgelegen!) Modems waren achtereenvolgens: Com21, Motorola, En nu UBee... We gebruiken het net intensief en werken uit veiligheids/ snelheids overweging nog bekabeld van A tot Z... In het netwerk is een router en een switch (beiden Sitecom) opgenomen.
De laatste dagen zit er danig de klad in de continuïteit van de verbinding... Of we kunnen geen van beide het net op, of een van ons niet. Navorsen of er storingen of werkzaamheden bij Ziggo waren aan het netwerk, leverden niets op.
Opsomming configuratie: UBee Modem, Router: Sitecom DC-202 (waarop 3 Desktops), Sitecom Switch (waarop 1 laptop/ Notebook)
We hebben het modem en de router al diverse malen opnieuw opgestart en gereset, echter zonder resultaat. Tevens zijn alle utp stekkers eruit en er weer ingeklikt. Het probleem blijft...
Wat te doen, wat te doen?
De laatste dagen zit er danig de klad in de continuïteit van de verbinding... Of we kunnen geen van beide het net op, of een van ons niet. Navorsen of er storingen of werkzaamheden bij Ziggo waren aan het netwerk, leverden niets op.
Opsomming configuratie: UBee Modem, Router: Sitecom DC-202 (waarop 3 Desktops), Sitecom Switch (waarop 1 laptop/ Notebook)
We hebben het modem en de router al diverse malen opnieuw opgestart en gereset, echter zonder resultaat. Tevens zijn alle utp stekkers eruit en er weer ingeklikt. Het probleem blijft...

Wat te doen, wat te doen?