Enige tijd geleden heb ik mijn desktop die 100% goed werkte met windows 7 toch maar ge-upgraded naar Windows 10. Op mijn laptop, waar ik nu op werk, had ik dat al wat eerder gedaan en dat werkte best wel fijn. Tot denk ik ongeveer een week geleden. Mijn desktop, waar ik verschillende externe harddisks op heb aangesloten begon opstartproblemen te krijgen. Dan startte hij weer niet door en dan weer bleef het bij het tonen van het moederboard. Ik merkte als ik dan de externe harddisks loskoppelde dat de desktop doorstartte. Dus ergens zat er iets niet lekker met het "USB-verkeer". Op de "voorkant" van mijn desktop heb ik 2 USB poorten waarvan 1 wordt gebruikt voor mijn draadloos toetsenbord en muis. De ander gebruik ik meestal voor mijn USB-microfoon. Via de achterkant zijn er dacht ik 6 USB-poorten en 2 USB 3.0 poorten toegankelijk. Daar zitten in totaal 3 externe harddisks op aangesloten en een externe brander.
De desktop deed het dus nog prima zonder de 3 harddisks en externe brander. Ik ben gaan zoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn en vond via Google oa de volgende oplossing die ik zelf wel snapte:
1. De stuurprogramma's verwijderen van alle USB-controllers.
2. De PC opnieuw opstarten zou betekenen dat de stuurprogramma's weer geupdate en wel zouden worden geïnstalleerd.
Bij stap 1 verdwenen de muiscursor en werking van het toetsenbord! Dit nadat ik al enkele stuurprogramma's had verwijderd van andere USB-controlers. In ieder geval kan ik nu alleen de desktop nog maar opstarten en uitzetten met zeg maar de startknop. Geen enkele teken van leven meer als ik er een toetsenbord en/of muis op probeer aan te sluiten. Ook het aansluiten van een "ouderwet" toetsenbord en/of muis via een ps heeft geen enkel effect.
Nu denk ik zelf dat ik bij stap 1. misschien wel de stuurprogramma's van de aangesloten apparaten ipv alle USB controller had moeten verwijderen?
Hoe krijg ik de USB-poorten weer werkende onder Windows 10? Ik hoop dat iemand mij hiermee uit de brand kan helpen.
De desktop deed het dus nog prima zonder de 3 harddisks en externe brander. Ik ben gaan zoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn en vond via Google oa de volgende oplossing die ik zelf wel snapte:
1. De stuurprogramma's verwijderen van alle USB-controllers.
2. De PC opnieuw opstarten zou betekenen dat de stuurprogramma's weer geupdate en wel zouden worden geïnstalleerd.
Bij stap 1 verdwenen de muiscursor en werking van het toetsenbord! Dit nadat ik al enkele stuurprogramma's had verwijderd van andere USB-controlers. In ieder geval kan ik nu alleen de desktop nog maar opstarten en uitzetten met zeg maar de startknop. Geen enkele teken van leven meer als ik er een toetsenbord en/of muis op probeer aan te sluiten. Ook het aansluiten van een "ouderwet" toetsenbord en/of muis via een ps heeft geen enkel effect.
Nu denk ik zelf dat ik bij stap 1. misschien wel de stuurprogramma's van de aangesloten apparaten ipv alle USB controller had moeten verwijderen?
Hoe krijg ik de USB-poorten weer werkende onder Windows 10? Ik hoop dat iemand mij hiermee uit de brand kan helpen.