Geen whatsapp wel wifi blackberry curve 8520

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Varossieau

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Hallo allemaal,
Ik heb tientallen vragen en oplossingen doorgelezen maar ik zit nog steeds met het volgende:
Mijn dochter (11 jaar) heeft al meer dan 1 jaar mijn oude Blackberry Curve 8520 met een prepaid kaart van Vodafone zonder internet.
GEEN BB abo!
Al die tijd heeft ze prima kunnen whatsappen mits de BB aan de Wifi hing.
2 weken gelden schijnt ze een Engelstalig berichtje te hebben gekregen waarbij zij Yes heeft aangeklikt.
Begrijpelijk is natuurlijk dat zij geen idee heeft waar het over ging. Ik dus ook niet.
Sindsdien is Whatsapp dus weg.
Wat heb ik nu gedaan:
Whatsapp opnieuw gedownload via de wifi verbinding (Er is dus een internetverbinding via Wifi!!)
Ik zie de routernaam in de display en een icoontje van WiFi in het licht grijs met zwart.
Het toestel is ook te zien in de router.
Nu moet Whatsapp alleen nog maar het nummer verifiëren echter dan zegt het dat er geen internet- of Wifi verbinding is.
Vreemd omdat ik dus gewoon kan downloaden.
Als ik mobiel internet uit heb dan krijg je de melding dat er geen tekstberichten gestuurd kunnen worden omdat dataverkeer is uitgeschakeld en dan gebeurt er ook niets.
Ook harde reset door het verwijderen van de batterij helpt niet.
in de Telecombinatie winkel én bij de Vodafone winkel zegt men dat je niet kan whatsappen zonder BB abo en zij weten niet hoe het kan dat het gewoon gewerkt heeft.
Heeft iemand van jullie (jullie zijn ten slotte experts) enig idee hoe ik verder kan gaan om whatsapp weer werkend te krijgen?
Je maakt een 11-jarige er weer heel gelukkig er mee.
Oh ja, ze krijgt nog geen nieuwe telefoon.
Alvast heel bedankt voor jullie tijd en reacties.

Hoi,
WhatsApp is a cross-platform smartphone messenger available for BlackBerry® and 4 other major handsets. WhatsApp Messenger utilizes your existing internet data plan to help you stay in touch with friends, colleagues and family. First year FREE! ($0.99/year after)
https://appworld.blackberry.com/webstore/content/2360/?countrycode=NL&lang=en

Meeste problemen ontstaan door klakkeloos op ok te drukken, is een meisje van 11 natuurlijk niet direct kwalijk te nemen. ;)
Mamma of Pappa vragen in zo'n geval is een goede optie.
Een helpende hand of uitleg van een ouder kan wonderen verrichten. Spy- en malware of nog erger (virussen) gaan uit van dit scenario (klakkeloos op ok drukken).
Voordat je het weet is een account o.i.d. overgenomen door een ander, die onder die naam spam o.i.d. verstuurt of erger nog je telefoon overneemt met alle gevolgen van dien (gratis bellen b.v.).
Hoop dat dit horrorscenario jou (of je dochter) niet overkomen is.

Laatst bewerkt:
Je kunt het probleem omzeilen door Whatsapp te gebruiken met het Berichtenmenu, icoontje links boven. (op mijn BB Bold 9700) Alle Whatsapp berichten komen ook daar binnen. Je moet dus geen gebruik meer maken van de Whatsapp app want dan krijg je een foutmelding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan