Geen WiFI na herinstallatie windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donmorello

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2013
Beste iedereen,

Dit is de eerste keer dat ik een computervraag post op het internet. Ik hoop zo dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb het volgende probleem: nadat mijn computer steeds langzamer werd en uiteindelijk bijna niet meer wilde opstarten, heb ik windows 7 opnieuw geinstalleerd. (ookal was hij traag: het internet deed het nog altijd goed) Toen ik dat eenmaal gedaan had, wilde ik een internetverbinding maken, maar als ik op het icoontje rechtsonder klik (met een rood Xje er doorheen) staat er: "niet verbonden. er zijn geen verbindingen beschikbaar". Ook na het knopje ''vernieuwen" komt er niets tevoorschijn. Als ik klik op probleem oplossen staat er dat ik een kabel moet aansluiten, maar dat wil ik niet, ik wil draadloos. Bovendien heb ik niet zo'n kabel in mijn bezit.

Verder brandt er geen wifi knopje, als ik er op klik (via mijn toetsenbord) gebeurt er niets. Deze lijkt dus niet aan te kunnen. Het geluid harder en zachter, en de blue tooth aanzetten werkt op deze manier echter wel.
Bij configuratiescherm > netwerk en internet > netwerkverbnidingen, staat er alleen een LAN-verbinding.

Oplossingen die ik reeds heb geprobeerd:
1. via apparaatbeheer de netwerkadapters (broadcom netlink gigabit ethernet) en de netwerkcontroller uit- en weer aangezet, en ze ook opnieuw geinstaleerd (en computer opnieuw opgestart) niets van dit alles helpt. Wel staat er bij de netwerkcontroller een geel uitroeptekentje.
2. via een nieuw netwerk instellen geprobeerd een netwerk te vinden, dit werkte niet.

Ik heb een Acer Aspire 5738ZG, en zojuist opnieuw windows 7 geinstalleerd.

Ik ben trouwens de grootste computerleek ooit, dus het zou fijn zijn als jullie alles in jip en janneke taal kunnen uitleggen. Alvast suuuuperbedankt!!!

Weet je toevallig welke netwerk-kaart jij erin hebt? Atheros, Broadcom, Foxconn of Intel?

Groet,

Dankje voor de snelle reactie! Ik heb geen idee waar ik dat kan zien.. ik weet dat het een intel pentium processor is, heeft dat er iets mee te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan