Geen wifi na update naar Windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

markalm

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2014
Hallo,

Ik heb gisteren mijn laptop(Acer Aspire 7560) geupdate naar windows 8.1 via dreamspark.
Nu werkt mijn Ethernet met kabel wel, maar nu doet mijn wifi driver het waarschijnlijk niet meer. Windows zegt dat er geen problemen in zitten, maar hij vindt geen wifi netwerken.
Help A.u.b.

~Markalm

Wie/wat is Dreamspark ??

Tijs.

Verder: Probeer de Fn-F2 toetscombinatie en kijk of je dan verder komt. Anders de Launchmanager (opnieuw) installeren en kijken of je daarmee die toetscombinatie alsnog werkend krijgt etc.

Tijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ten eerste, bedankt voor jullie snelle reactie,
Ten tweede zal ik vanmiddag de update van rikkerthesman proberen.
Ten 3e, Dreamspark is Microsoft's officiële web store voor studenten waar wij gratis dingen kunne downloaden als Office en Windows 8.1.
Verder heb ik Fn-F2 al geprobeerd, alleen zonder resultaat. Als ik naar netwerk ga in control panel ga, staat er bij adapter settings dat hij wel aanstaat, maar er staat een rood kruisje links onderaan, naast de wifi streepjes, die er 5 weergeven.

~Markalm

Dan wordt Fn-F2 blijkbaar niet herkend, nu, en wordt de adapter er niet mee ingeschakeld. Kijk of mijn tip m.b.t. Launchmanager je helpt om de functie van Fn-F2 weer terug te brengen.
PS: Als ik in Netwerkverbindingen Fn-F2 doe, dan verschijnt dat rode kruisje en die gaat weer weg als ik nogmaals Fn-F2 doe, vandaar mijn opmerking hier boven... [Heb zelf een Asus laptop.]

Tijs.

1. Ik heb zonet geprobeerd wat rikkerthesman heeft gezegd alleen krijg ik deze error na de setup: The installer can not run on this platform.
Please select package for your operating system.
en dan sluit hij af
2. Ik heb ook dnties geprobeerd, na het downloaden van Launchmanager word wel het wifi-logo weergeven onder in beeld, midden, maar er veranderd niks aan de status van het wifi. Ook in de netwerk van control panel wordt er niks veranderd.
3. Ik heb een plaatje van de properties van de driver bijgevoegd met een deel van de network sharing. Er staat ook bij Tamosoft, terwijl de driver Atheros heet? weet iemand of dit er ook mee te maken heeft?
Untitled.png

Hoe het genoemd wordt doet er niet zoveel toe: Atheros chips worden in een heleboel (merken) USB dongels etc. ingezet.

Ik heb hier de laatste driver neergezet die je (ná uitpakken) via Apparaatbeheer als Stuurprogramma bijwerken zou moeten kunnen gebruiken op jouw wifi netwerkkaart.
Overigens betwijfel ik of je daarmee je eigenlijke probleem oplost, maar probeer het maar.

Tijs.

Wat bedoel je precies met:"
Overigens betwijfel ik of je daarmee je eigenlijke probleem oplost, maar probeer het maar.
"

Ik heb geprobeerd het bijtewerken, maar zonder resultaat. Hij laat weergeven dat de meest recente driver al is geinstalleerd.(The best driver software for your device is already installed
Windows has determinded the driver software for your device is up to date.
[CommView] Atheros AR5B97 Wireless Network Adapter)

~markalm

In mijn beleving is je huidige driver goed (genoeg), maar dat fn-F2 niet oplevert dat hij 'aan' gaat, dat is (m.i.) je echte probleem.

Tijs.

Zoals hieronder weergeven, veranderd hij wel met de animatie, maar waar kan ik kijken of er echt iets gebeurd?

~markalm

FN_Off.pngFN_On.png

Zeg, ik zie CommView staan in die eigenschappen van je wifi apparaat. Wat moet jij met CommView?
Deïnstalleer dat eens snel. Zou zomaar kunnen dat CommView niet (goed) compatible is met 8.1....

Tijs.

Hoe verwijder ik dat?
Als ik naar Control Panel ga, uninstall a program, staat hij daar niet tussen.
Als ik naar search ga, en "Commview" in typ, komt er geen resultaat bij files.

~markalm

Wat weet jij van dat pakket? Heb jij zoiets ooit geïnstalleerd? Mogelijk kun je het fatsoenlijk deïnstalleren als je het eerst (weer) installeert (zie mijn vorige link).

Raar dat je dergelijke software op je pc hebt. Is namelijk netwerk snuffel software... :rolleyes:

Tijs.

Commview geinstalleerd, netwerken gevonden, naar mijn adapter settings gegaan, nog steeds geen netwerken.
Zeer vreemd.
Commview verwijderd, netwerken nog steeds weg.
Het vreemde hiervan, dat ik wel netwerken vind met dat programma, maar dat ik anders geen netwerken vind.

~markalm

Lijkt mij dat er aangepaste drivers zijn geïnstalleerd door het pakket.
Wat ík zou doen (als in de Eigenschappen nog steeds die Commview driver staat bij je wifi apparaat) is om het Wifi apparaat te verwijderen en te bevestigen dat ook de driver verwijderd moet worden.
Pc herstarten en hopelijk installeert dan een driver die NIET aan Commview gerelateerd is. Evt. kun je dan opnieuw gaan kijken of de drivers die ik eerder aan je gaf wél installeren.

Tijs.

Oke, wat ik heb gedaan is naar apparaat beheer gaan-Network Adapters, maar daar rechtermuisknop op [Commview...] uninstall. "Warning: You are about to uninstaal this device from your system. Delete the driver software for this device."
Laatste aangevinkt, OK. Computer ge herstart, helaas nog steeds geen netwerken beschikbaar. Ik weer terug naar device manager, netwerk adapters, staat hij er weer tussen, zoals hij eerder genoemd er tussen stond.

Weet je misschien hoe het kan dat ik wel netwerken kan vinden, met commview via het programma, maar windows niet?

~markalm

Verwijder weer de adapter, incl. de driver. Herstart nog niet.
Daarna DriverStore Explorer starten (let op: erop rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren")

Kijk of je ergens die Commview driver tegenkomt, zet het vinkje ervoor aan, zet aan Forced vinkje en klik "Delete package"
Check/verwijder net zolang totdat je niets meer van Commview tegenkomt.

Dan weer de pc herstarten en kijken of er een normale driver wordt geïnstalleerd. Evt. die van mij proberen als vernieuwing.

Tijs.

Adapter verwijderd inc driver, niet herstart. driverstore explorer gestart als admin.
Nu begint het vaag te worden,
RAPR_NAV.png
Er staat volgens mij niks van Commview tussen.
Pc herstart, maar weer was de [Commview...] in device manager.

Ik heb een plaatje bijgevoegd van RAPR.
Toen ik hem had gelaunched bleek No entrys loaded, dus klikte ik op enumerate, en toen verschenen de drivers.

~markalm

Geen idee.

Wel zag ik op Internet een verbinding tussen die CommView drivers en Kaspersky Internet Security, die (blijkbaar) gemodificeerde drivers gebruikt om (schadelijk en niet-schadelijk) netwerkverkeer te kunnen bewaken. Heb jij dat op je computer staan? Indien ja, deïnstalleer die volledig en kijk of je weer echte Atheros drivers krijgt.

Vond nog deze link over die driver.
Andere verbindingen met software: Airowizard, PWCrack-Aircrack en andere (wifi) kraaksoftware... :rolleyes: Kunnen óók als malware op je computer gekomen zijn, dus check ook je computer op malware.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs,

Na de de-instalatie van Kaspersky Anti Virus de computer opnieuw opgestart(moest van de wizard), bleek het dat er weer internet verbindingen beschikbaar waren!
Nog niet verbonden met dit omdat ik nog geen Anti Virus heb. Het blijkt dus tussen de verbinding van Kaspersky te gaan en de adapter.
Ik ben nu nog bezig om te kijken of ik toch wifi kan hebben en toch Kaspersky kan gebruiken, aangezien ik nog een licensie heb lopen van ruim een jaar.
Ik houd jullie op de hoogte!
Nogmaals Bedankt Tijs

~markalm

Update:
AVG er op gezet, en nu werkt en de adapter, en ik heb een virus scanner er op staan! Wat is het toch mooi als iets werkt :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan