(geen) Wifi op KPN Experiabox

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkGhp

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2010
Beste mensen,

Thuis maak ik gebruik van een Experiabox (Thomson ST780i WL) van KPN. Mijn Samsung Ace ziet de Wifi-verbinding wel, maakt heel even contact, meldt vervolgens 'Herinnerd, beveiligd met WPA/WPA2 PSK' en verbreekt onmiddellijk de verbinding weer. Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Met vriendelijke groet,

Henk

En je voert wel de juiste WPA in, kan ik even niet opmaken uit je bericht !

Dank voor de snelle reacties! @Terrabo: Het wachtwoord (als je dat bedoelt met WPA) heb ik verschillende keren heel zorgvuldig ingevoerd. Gelet op hoofd- en kleine letters en nullen en O-en in de gaten gehouden.
@ewaaa: Wat bedoel je met kanaal veranderen? Dat kan ik waarschijnlijk doen in de setup-pagina van de Experiabox? Als dat zo is, kan dat dan zonder problemen?

Is dit probleem opeens ontstaan en heeft het hiervoor wel goed gewerkt op deze ?

Nee, het heeft ook niet eerder gefunctioneerd. Ik heb de telefoon sinds een aantal weken en een aantal keren geprobeerd gebruik te maken van de Wifi thuis...

Ik zou het inderdaad in je telefoon zoeken en wellicht is het bekend bij Samsung.
Ik zou een support vraag aanmaken via hun site, ik weet dat men daar snel reageert en ga ervan uit dat ze je verder kunnen helpen.
Ik zit zelf even te denken dat je Ace een bepaalde encryptie niet ondersteunt of daar niet op ingesteld staat.

Het probleem is opgelost! Op advies van Terrarabo eerst gezocht op de site van Samsung. Was ik bezig de vraag te formuleren, had ik het typenummer nodig van de telefoon. Dus 'Kies' (de software bij de telefoon) gestart. Daar bleek een upgrade van te bestaan. Dat eerst geregeld. Toen bleek er een firmwareupgrade voor de telefoon te zijn. Dat geregeld. En toen: zonder enig probleem contact gemaakt met de Experiabox!

Bedankt voor het meedenken!:)

Hoi,

Super en inderdaad zijn dit vaak voorkomende klachten en moest het wel bekend zijn bij Samsung.....
Jij weer blij en ik ook eigenlijk :-)

Ciao

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan