Geen wifi op laptop maar wel op smartphone

Nebrey

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2004
Ik heb regelmatig het probleem dat de wifi op mijn laptop ermee ophoudt, terwijl ik op m'n telefoon wel verbonden blijf met de wifi. Soms komt ie vanzelf weer terug, maar momenteel krijg ik hem echt niet meer aan de praat. Al geprobeerd: laptop opnieuw opstarten, modem uitzetten, stekker eruit en weer in en weer aanzetten, wifi op het modem uit- en inschakelen, het netwerk vergeten en opnieuw inloggen,antivirus software en firewall uitzetten. Het helpt allemaal niks. Wie kan mij helpen? Ik gebruik soms een VPN maar die staat nu uit, kan het iets met het VPN-gebruik te maken hebben?

Heeft u al in Instellingen gekeken of de Windows de wifi "ziet"?
En ook even in Apparaatbeheer kijken of bij het onderdeel Netwerkadapters de wifi adapter getoond wordt zonder uitroepteken of zo.

HP 15-dw1016nd
Windows 10

Hij ziet de wifi wel, maar er staat bij "Geen internet".
Screenshot_20250310-143834_Gallery.jpg
In het Apparaatbeheer zie ik dit:
Screenshot_20250310-143905_Gallery.jpg

Zou een WIFI USB dongle aanschaffen, die WIFI module geeft vaker problemen als je erop Googeld.

Eerst de driver updaten en kijken of dat helpt kan ook.

Sinds het plaatsen van mijn bericht is de verbinding weer een paar keer spontaan gestart en gestopt. Ik heb om te beginnen de tip van Lange Pier toegepast (driver updaten) en zal kijken of het nu blijft werken. Bedankt voor jullie reacties.

U moet uw laptop naar een servicecentrum brengen, er is waarschijnlijk iets mis met de adapter.
Meestal ga je het probleem verder isoleren door verder te strijden. Maar sommige mensen rennen direct naar een servicecentrum. Theoretisch kan je fora op deze manier zo goed vullen. 😄

Meestal ga je het probleem verder isoleren door verder te strijden. Maar sommige mensen rennen direct naar een servicecentrum. Theoretisch kan je fora op deze manier zo goed vullen. 😄
Waarom? Niet iedereen gaat naar het servicecentrum. Veel mensen vertrouwen ze niet, omdat ze vaak onderdelen stelen.

@oranjeStrijder87 Er is nog zoveel te proberen, en jij komt ermee aan dat ze meteen naar een servicecenter moeten?

Terug
Bovenaan Onderaan