Geen wifi wel verbonden met internet! Verbindingsprobleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mirjam1101

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2012
Sinds 1 week ben ik in het bezit van UPC wifi modem type Cisco EPC3925.
In totaal heb ik 2 pc's in huis waarvan 1 pc prima werkt op wifi maar de 2e geeft continue aan dat hij op een verbindingsprobleem heeft.
Af en toe heb ik wifi bereik maar vaker niet dan wel, terwijl de pc aangeeft rechtsonder dat er prima wifi bereik is.
Wie kan mij helpen ik gewoon draadloos kan werken? Ik ben absoluut leek dus wellicht staat er een instelling verkeerd.

Dag Mirjam,

Zoals ik begrijp heb je last van wegvallende verbinding op 1 pc. De andere pc, heeft die daar ook last van? Op welke plaatsen staan deze computers? is dit ver van het modem, of juist dichtbij?

Hoi Dennis,
De pc's staan maximaal 3-5 meter van het modem vandaan. Ik heb de pc's nu naast elkaar staan dus daar zit geen verschil in. De pc geeft aan dat ik uitstekende verbinding heb echter geen internet....

Absolute leek, dus als ik je vertel dat je de drivers van je netwerkkaart moet updaten tast jij in het donker !!??

Grote kans Terrarabo ;) Maar ik zal ook aanraden om eens met de provider contact op te nemen en even te kijken wat dezen zullen zeggen, misschien dat het inderdaad aan een instelling in het modem ligt ;)

ik heb UPC al gebeld maar die zeggen dat het aan de pc ligt! Ik heb sinds 2 weken een nieuw modem, voor die tijd werkte alles prima nu zou ik sneller internet moeten hebben maar nu heb ik niks meer! Tja Terrarabo ik vrees ook dat dat te lastig wordt...

Beste Mirjam, ik wil je met alle liefde helpen maar wellicht kan je iemand erbij halen die wat meer weet zodat ik het kan uitleggen.
Ik moet het merk en type draadloze netwerkkaart weten bijvoorbeeld.
Anders kan ik je ook wel een programma aanraden maar dan nog zal je zelf de driver moeten installeren !!
Doe even een voorstel wat je zelf het liefste ziet kwa hulp.....zal ik kijken of ik je tegemoet kan komen !!

Als je wel verbinding hebt met het netwerk en niet op internet komt kan dat aan de instellingen op de pc liggen. Je kunt het volgende proberen, kijk wel goed (en schrijf het op) wat er nu staat, zodat je het altijd weer kunt terugzetten als dit niet de oplossing is.

Open het Configuratiescherm --> netwerkverbindingen --> klik bij draadloze verbinding op eigenschappen --> tabblad algemeen --> selecteer Internet protocol --> klik op eigenschappen --> aanvinken: automatisch IP adres toewijzen en automatisch DNS serveradres toewijzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan