Geen windows meer en HD mist NTLDR etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

McYver

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Berichten
4
Hi all,
Door een fout zijn in de root van mijn HD alle opstartbestanden corrupt geraakt. Windows weg en HD is niet meer te herstellen. Oorspronkelijk in 3 partities verdeeld, ook weg. Gelukkig een backup van 2 weken oud, maar hoe haal ik zonder Windows die HD weer terug? Opnieuw installeren leidt tot foutmelding dat de HD niet geformateerd kan worden, terwijl zo te zien Windows dat wèl gedaan heeft. GParted geeft ook een foutmelding dat specifieke bestanden weg zijn. Ergens iets gelezen over Recuva, maar ik heb geen Windows meer!
Help mij (Waar ken ik dat van?)
Wim
 
Laatst bewerkt:
Je harde schijf is corrupt geworden. Probeer eens met gparted live alle partities weg te halen. Start dan de computer opnieuw op met je Windows CD en maak nieuwe partities aan.
Bij het formatteren mag je niet snel formatteren, misschien is er nog meer aan de hand.

Let op: Met deze methode worden alle restanten op de harde schijf gewist en zijn niet meer terug te halen!:thumb:
 
Opstarten vanaf de windows cd en een herstel-installatie doen, dan behoud je al je bestanden en programma's
 
Ja, maarre..

Dank voor de reacties, maar doordat ik geen Windows meer heb, kan ik niet op internet met die pc.
Gparted geeft een melding dat er een bestand ontbreekt, dat klopt, dat heeft een andere naam gekregen door mijn stommiteit en is nu niet meer te benaderen omdat de hele schijf onbenaderbaar geworden is.

Dat geldt ook voor een herinstallatie van Windows, die ziet de HD dus ook niet en formateren werkt niet, heb ik geprobeerd.

groet wim
 
Kan je je harde schijf nog in het BIOS zien? Dan kan je ze wissen door iedere partitie te verwijderen. Dat moet met een XP schijf of gparted live lukken.

Dan kan je weer partities aanmaken en Windows opnieuw installeren.

Je gegevens zijn dan natuurlijk weg...

Ik hoop dat is niet erg.

Maar kan je ook in de BIOS je harde schijf niet meer zien dan mag je de harde schijf vervangen.

Kijk ook eens of in de BIOS SMART aan staat. Gewoonlijk kan dan het BIOS tijdens het opstarten iets over de SMART status vertellen.

SMART kijkt of je harde schijf nog goed is en geeft een seintje zodat je op tijd nog een backup kan maken. Moet dan wel aan staan...:thumb:
 
onbereikbare HD

Hi,
De HD is inderdaad zichtbaar en bij pogingen tot herinstallatie van Windows krijg ik de melding dat er nog 132Gb beschikbaar is op een HD van 250Gb! Hij ziet dus wel wat, maar kan er niet bij. Net als ik.
Heb in arren moede de machine bij de comploetershop gebracht en mijn zonden opgebiecht.
Gparted zag de HD ook maar gaf een Linux antwoord dat ik niet snap :(
Het kwam er op neer dat die Ntdetect.com en NTLDR zoek zijn. Klopt, die had ik een andere naam gegeven...
Windos heeft een heel simpele oplossing, maar die werkt dus niet. Zucht.
Dank je voor het meedenken tot zover,
Wim
 
Eigen antwoord gevonden

Hi all,
Ik heb het uiteindelijk zelf gevonden maar ben nu een HD kwijt.
In dit soort gevallen blijkt er een site te zijn die wel helpt: www.tinyempire.com/shortnotes/files/ntldr_missing.htm . Levert je een manual met gratis software waarmee de de verloren bestanden terug kunt halen. Het biedt je 30 oplossingen die je achtereenvolgens kunt proberen.
Werkte bij mij niet omdat Windows door het formateren weg was. De site te laat gevonden, dus. Ook de computerboer kwam er niet uit.
Ten einde raad bij een ander bedrijf aan de gang gegaan, maar daar kwam de redding ook niet vandaan. Inmiddels werkte het verhaal bij een nieuwe HD ook niet naar behoren: Windows zag maar de helft van de 320Gb!
Bij bestudering van de HD zelf heb ik ten einde raad de dipswitch aan de achterzijde expliciet in de HD gedrukt. Zonder die dingen was de instelling 'cable select'. De hele handel in elkaar gezet en wat schetst mijn verbazing: het werkt!
Sedert een week ben ik weer operationeel!
groet wim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan