Geen Wireless meer via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jap Wab

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2004
Hallo allemaal,

Ik heb:
- kabel internet via UPC

PC:
- Windows XP home
Netwerkkaarten op PC:
- 3Com 3C900B-TPO Ethernet Adapter (generic)
- Intel(R) PRO/100 VE Network Connection

Laptop:
- Fujitsu Siemens Amilo Pro V8010
- Windows XP professional
- Realtek RTL8169/8110 Family gigabit Ethernet NIC
- Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection.
- Sitecom Wireless High-Gain USB Adapter 300N X2 WL-356

Router:
- Linksys WRT54 G (NL) versie 7

Internet gaat vanuit de muur naar de modem, van daar uit naar de router, van daaruit met een kabel naar de PC en draadloos de lucht in.

Internet naar PC gaat goed (niet draadloos!).

Ik had een andere laptop dan hierboven beschreven staat. Daarmee kon ik op het aangemaakte netwerk via de router. Het was een beveilgde verbinding.
Tot het moment dat ik op de laptop de melding kreeg: "de mogelijkheden van de netwerkadapter komen niet overeen met de vereisten van dit netwerk". Toen ging ik dus maar over op het onbeveiligde draadloze netwerk van de buren. Dat werkte redelijk goed.
Die laptop crashte ineens en ging niet meer aan.

Nu een andere laptop van iemand overgenomen.
Zoals de zien is zit daar een wireless-netwerkkaart in.
Die netwerkkaart kreeg ik niet aan de praat. Voor eventuele geinteresseerden: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/632691-Geen-mogelijkheid-voor-draadloos-netwerk.

Toen op aanraden een USB-netwerk'ding' gekocht.

Die vind gelukkig allerlei netwerken, inclusief die van mij.

Wat opvallend is, is dat hij nu in de boeken staat als een onbeveiligde internetverbinding. Ook als ik via mijn telefoon kijk. En dat terwijl hij eerder, zeker weten, wel beveiligd was.

Als ik nu met de laptop verbinding wil maken gaat hij dat proberen en na een tijdje stopt hij er mee, zonder verdere melden. Met de telefoon krijg ik ook geen verbinding.
Op de laptop zie ik wel mijn netwerk met de volle 5 streepjes aan ontvangst. De verbinding is dus prima.

Dus lijkt mij de volgende stap om in te loggen op de router en de zaken opnieuw in te stellen.
Het internet op de PC is dagelijks nodig, (mijn vrouw werkt thuis) dus eerst probeerde ik de router er tussenuit te halen en de PC rechtstreeks aan te sluiten op de modem. Toen viel de internetverbinding op de PC uit met de melding dat er geen IP-adres voor de PC was. Die kon je automatisch aan laten maken, maar dat mislukte. Toen de router er maar weer tussen gezet.

De ooit ingestelde sleutel van de beveiligde internetverbinding heb ik helaas niet genoteerd of kan ik niet meer vinden.

Om het nog erger te maken weet ik mijn inlognaam en wachtwoord niet meer van mijn router. Ik denk dus dat die router gereset moet worden zodat alles opnieuw ingesteld kan worden.
Kan je een router 'hard' resetten?
En als ik dat doe ben ik ook het internet op de PC kwijt. Uiteraard kan dat wel een paar uurtjes, zolang ik een netwerk aan het instellen ben.

(Internetten op het onbeveiligde netwerk van de buren gaat niet meer. Ze hebben 'em nu wel beveiligd...)

Doe doelstelling is dus een beveiligde draadloze verbinding creeeren tussen de router en de laptop.
En het probleem is dat ik de inloggegevens van de router niet meer heb.

Graag jullie help en adviezen.
Alvast bedankt.

Resetten van router:
Trek voeding van router eruit.
Achterop de router zit een klein knopje.
Druk deze in met behulp van een pen.
Doe voeding in wandcontactdoos terwijl je het knopje ingedrukt houdt.
Hou knopje gedurende 20 seconden ingedrukt.
Router is nu gereset.
Log in met gebruikersnaam :admin wachtwoord : admin
Router updaten via linksys website is een pre.

http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/support/WRT54G

Zorg er ook meteen voor dat je tijdens het opnieuw installeren een goed WPA2 wachtwoord instelt voor je wireless netwerk. Beveilig je dit niet dan kan iedereen zomaar inloggen op je netwerk en hebben zij makkelijker toegang tot de computers in het netwerk.
Als je de router gaat instellen, stel hem dan zo in dat hij vanuit de modem een ip adres ontvangt via DHCP. Achterop de router zit waarschijnlijk een aansluiting waar WAN of internet op staat, die moet je verbinden met een netwerk aansluiting op het modem ( waarschijnlijk zit er maar 1 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan