geen wireless verbinding na opnieuw instaleren windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

lapep

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2010
Berichten
15
Ik heb op mijn laptop windows XP opnieuw geeinstaleerd en daarbij de hardeschijf geformateerd(doordat er virusen opzates), toen ik alles wou gaan updaten en dus internet nodig had, herkende de laptop mijn wireless kaart niet, de ethernetkaart wel. dus heb ik de driver geinstaleerd, maar nog steeds geen verbinding. ik krijg wel verbinding met een ethernetkabel.voordat ik windows xp opnieuw instaleerde deed wireless het wel
dit kreeg ik op Everest:

Veld Waarde
Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Media Center Edition
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam JOEPNANCY
Naam gebruiker joep

Moederbord
CPU Type Mobile Intel Pentium M 745J, 1800 MHz (18 x 100)
Moederbordnaam MEDIONPC WIM 2090
Moederbord Chipset Intel Alviso-G i915GM
Systeemgeheugen 502 MB (DDR2-533 DDR2 SDRAM)
BIOS Type Phoenix (08/08/06)

Scherm
Video kaart Mobile Intel(R) 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family (128 MB)
Video kaart Mobile Intel(R) 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family (128 MB)
3D-Versneller Intel GMA 900
Monitor Plug and Play Monitor [NoDB]
Monitor Plug and Play Monitor [NoDB]
Monitor Plug and Play Monitor [NoDB]

Multimedia
Geluidskaart Intel 82801FBM ICH6-M - High Definition Audio Controller [B-1]

Opslag
IDE apparaat Intel(R) 82801FBM Ultra ATA Storage Controllers - 2653
Harde schijf SAMSUNG MP0804H (80 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station HL-DT-ST DVDRAM GMA-4082N
SMART Status harde schijf OK

Partities
C: (NTFS) 76340 MB (71184 MB vrij)

Netwerk
Netwerkkaart Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection
Netwerkkaart Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC (192.168.0.106)

Batterij Microsoft AC Adapter
Batterij Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery

heb USB-hubs wegelaten omdat die niet belangrijk waren.
het gaat dus om de intel pro/wireless 2200BG Network, heb driver van de intel site gehaald
alvast bedankt.

gr. joep
 
Herken je helemaal geen draadloze netwerken meer of kom je slechts niet op je eigen netwerk? Wat voor encryptie gebruik je?
Pas vanaf SP3 wordt WPA2 ondersteunt, voor die tijd moest je ergen een patch van de knowledge base handmatig instaleren.

Ik zou eerst met een netwerkkabel de boel bijwerken, dan komt SP3 van zelf langs (naar 25 keer opnieuw opstarten of zo).

Nadat SP3 is geïnstalleerd dan zal je je netwerk ook weer kunnen zien en verbinding maken.:thumb:
 
Herken je helemaal geen draadloze netwerken meer of kom je slechts niet op je eigen netwerk? Wat voor encryptie gebruik je?
Pas vanaf SP3 wordt WPA2 ondersteunt, voor die tijd moest je ergen een patch van de knowledge base handmatig instaleren.

Ik zou eerst met een netwerkkabel de boel bijwerken, dan komt SP3 van zelf langs (naar 25 keer opnieuw opstarten of zo).

Nadat SP3 is geïnstalleerd dan zal je je netwerk ook weer kunnen zien en verbinding maken.:thumb:

ik heb al in mijn router ingelogd en de beveiliging op WPA en daarna op WEP gezet zonder succes , en ik kan helemaal geen verbinding vinden.
 
ik zal nog n keer windows

EDIT: 86 updates :p
 
Laatst bewerkt:
Dus je hebt intussen je XP volledig bijgewerkt met vele updates, en je kan nog geen draadloos netwerk vinden?

Kijk eens in apparaatbeheer, of daar de draadloze netwerkkaart wel bijstaat.

Kijk eens na de schakelaar, soms staat zo een kaart uitgeschakeld.

Bij Acer moest je eerst een ACER utility installeren om de kaart te kunnen aanzetten...:cool:
 
heb ik al gedaan, weet wel wat van computers :cool: , hij herkende de wireless card eerst niet maar ik heb de driver gedoawnload en toen deed ie t wel volgens device mananger (engelse versie XP)

nog iets anders?
 
Het kan zijn dat de Intel Connection manager in de weg zit. Maar deze is bij SP3 zeker niet meer nodig. Verwijderen dus. Maar heb je intussen SP3 geïnstalleerd?

:thumb:
 
ja, elke keer bij opnieuw pstarten doe ik windows opdate, krijg nog de hele tijd updates binnen, maar vooral beveiligings updates :p
 
En weet je zeker dat je al SP3 hebt geïnstalleerd? Het lijkt alsof je nog niet bij SP3 bent aangekomen...Of een connection manager zit in de weg, of je draadloze kaart is niet aangezet of overleden. Hoe probeer je netwerken te vinden?:thumb:
 
voor de herinstalatie van XP deed ie het wel, windows herkent hem en staat aan, wifi staat aan, ik doe verbinding via de taakbalk dat eerst ook altijd lukte, bij network connections staat dit: Wireless network connection,
not connected, firewalled
Intel(R) PRO/Wireless 2200BG network connection
 
dit staat er nu bij everest:

Veld Waarde
OS Service Pack Service Pack 3
 
En zie je in de system tray (rechts onder, net links naast de tijd) een draadloze netwerk kaart icoon?
 
als je dit bedoelt ja:
plaatje in bijlage
 

Bijlagen

  • int.bmp
    3,1 KB · Weergaven: 82
Indien je nu met je rechter muistoets op dat icoontje klikt, kan je dan beschikbare netwerken selecteren en vindt die ook draadloze netwerken?
 
nee, heb ik allang geprobeert xD, ook al bij geadvanceerde instellingen gekeken en gekeken of de ad Hoc Channel hetzelfe was als bij mn router, dat was dus hetzelfde dus daar ligt het ook niet aan :(
 
Indien je geen connection manager hebt geïnstalleerd en je WLAN ook echt aanstaat dan blijft alleen nog de conclusie dat de kaart is overleden. Je kan ook nog ik de Bios kijken of die daar is uitgezet.

Je hebt nu al ervaring met XP opnieuw installeren. Formatteer de harde schijf eens (langzaam, niet snel) en installleer Windows nog een keer. Heeft alleen zin indien je de vorige keer over een bestaande installatie heen hebt geïnstalleerd.
 
Indien je geen connection manager hebt geïnstalleerd en je WLAN ook echt aanstaat dan blijft alleen nog de conclusie dat de kaart is overleden. Je kan ook nog ik de Bios kijken of die daar is uitgezet.

Je hebt nu al ervaring met XP opnieuw installeren. Formatteer de harde schijf eens (langzaam, niet snel) en installleer Windows nog een keer. Heeft alleen zin indien je de vorige keer over een bestaande installatie heen hebt geïnstalleerd.

heb de harde schijf ook geformateerd, maar toen ik XP had geinstaleerd enz kon hij mn wireless card eerst niet vinden :eek:
toen driver geinstaleerd en toen herkende hij het :p
maar kan dus geen verbindingen vinden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan