geen wireless verbindingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andreetje

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Hoi,

sinds kort heb ik een eigen laptop voor school. Met draadloos internet.
Alleen ik kan geen verbinding meer maken met draadloze netwerken. Hij geeft telkens het probleem dat hij geen reactie ontvangt van de router..
Op school ben ik naar de ICT balie geweest en die hebben alles doorgepluist, maar geen problemen gevonden in de instellingen oid... Daarna heb ik een systeemherstel uitgevoerd tot voordat het probleem zich voordeed, maar ook dit zonder resultaat.

Via 'apparaatbeheer --> eigenschappen van het modem' geeft hij geen problemen aan..
Het wireless modem heeft de volgende beschrijving:
Realtek RTL8187B Wireless 802.11g 54 Mbps USB 2.0 Network Adapter

Verder heb ik via een kabel gewoon internet...
Misschien dat het draadloze modem gewoon kapot is, maar daar heb ik geen verstand van..
Ik hoop dat jullie een idee hebben om dit op te lossen....:thumb:

Groetjes André

Mijn besturingssysteem is trouwens Windows vista

hoi andre,
ik had dit probleem ook. Omdat mijn laptop op verschillende modems (thuis en op het werk) moest reageren heb ik mijn laptop zo ingesteld dat het netwerk thuis via de alternatieve configuratie verbinding maakt met de modem. (deze instellingen heb ik ook via deze site afgehaald. Ik heb een sitecom router) . Dus misschien is dat een oplossing. Dit kun je doen via Netwerkcentrum, status netwerkverbinding en dan eigenschappen bij activiteit. Kies dan voor de eigenschappen bij internet protocol versie 4(TCP/IPv4) . Hier heb ik op het tweede tabblad de gegevens van sitecom in het scherm gezet en het rondje alternatieve configuratie aangeklikt. sinds dien werkt het goed bij mij. misschien moet je de compu eerst even opnieuw opstarten, maar dat hangt ervan af.
heel veel succes. anders moet je even scrollen op de voorgaande vragen, want er gaan er heel veel over.
groetjes
marijke
(redelijke compu leek, maar leer het steeds beter)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan