geen xp op asus a7v (133)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
wij hebben een 20 tal moederborden, diverse revisie's van de a7v en a7v133 van Asus. Er zitten overal amd 1000 mhz athlon processoren op.

Nu wil het geval dat Windows 98se erop zetten geen enkel probleem is, maar dat Windows XP met sp2 er niet op te krijgen is. Bij het kopiëren van bestanden van cdrom naar de harde schijf, in het installatieproces vlak na het op akkoord klikken op F8 voor installatie, gaat het bij circa 13% al mis, met bestanden die niet te kopiëren zijn. Circa 100 bestanden zijn niet te kopiëren waaronder .dll bestanden, en met het ontbreken hiervan gaat de verdere installatie na de herstart niet goed.

Wij hebben 4 originele windows xp home cd roms geprobeerd met sp2.
geprobeerd op 4 harddisks
geprobeerd op 7 van de 14 moederborden
geprobeerd met diverse geheugenbankjes van 32 tot 256 mb
geprobeerd met diverse voedingen
diverse cdrom spelers geprobeerd
Bios geupdate.

ik denk dat we afgelopen week 30 keer een poging hebben gedaan, met verschillende jumpersettings, om xp te installeren. Ten einde raad zomaar weer even win98se erop gezet en hup, totaal geen probleem. Xp met zelfde hardware, alleen ander moederbord, er zonder problemen op gekregen.

Wie weet wat er met de moederborden aan de hand kan zijn?

Heb dat ook met mijn (asus) laptop, ding wil het gewoon niet. Krijg een blue screen. Soms gaat het gewoon niet samen, mijn AMD K7 die ik vroegah had vertikte 't ook, heel raar...
is win2k geen oplossing?

Zou best wel eens een compatibiliteitsprobleem kunnen zijn.
Die bordjes, zeker de a7v, hadden indertijd al problemen bij de installatie van win 2000.
Dat kon toen (soms) opgelost worden met nieuwe chipset drivers van Via, maar ik heb even geen idee of die ook voor XP werken.

Speel eens met de F5 bij opstarten van die XP cd, en kies niet voor een ACPI computer, want die optie zie ik niet in de bios.

Ook bij pnp os, die op disabled zetten, zou kunnen helpen.

Hoi !

Zover ik mij kan herinneren is er een BIOS-update nodig om het probleem op te lossen.

Het speelde al met de installatie van Win2K indertijd.

Ik heb die gegevens allenaal gehad, en ze nog ergens staan op een zip-schijf, maar tot m'n spijt kan ik ze na een half uur zoeken nog niet vinden. (administratie weer es niet op orde)

Kom je er anders niet uit, laat het dan even weten, doe ik morgen nog een poging,

Succes,

Harry.

uiteindelijk toch opgelost door er alleen maar pc100 geheugen in te zetten, met 66 mhz en pc133 gaat het mis, met pc100 helemaal geen problemen meer met xp erop zetten. Waarom het dan met win98 wel gaat is ons een raadsel.

Hoi !

Mij ook, maar prima dat het gelukt is !

Greetz,

Harry.

Zeker vreemd, mede omdat ik op mijn a7v133 mnet duron1200 processor gewoon 640 MB aan SDRAM 133 geheugen er in heb zitten.
Indien gewenst kan ik je mijn revisies wel even geven van onderdelen om te checken.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan