Geen zenders bij LCD-tv icm tele2

Status
Niet open voor verdere reacties.

chmvandongen

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2008
Hoi,

Ik heb gisteren een groot lcd-televisie aangeschaft, een Philips 42-PFL7403.
Echter de tv kan geen analoge of digitale zenders vinden.
Ik heb tv via tele2, dus via adsl.
De telefoonlijn is aangesloten op het multimedia-modem. Dit modem is via ethernet-kabel aangesloten op een digitaal kastje (versatel-samsung).
Dit digitale kastje is via scart aangesloten op de televisie (dit wil ik nog gaan vervangen met een HMDI aansluiten).
Echter geen televisie zenders...zucht!
Met mijn oude televisie heeft de monteur van Tele2 het destijds geïnstalleerd. Geen idee of ie iets extra's heeft gedaan om het te laten werken.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Groeten,

Cor

Volgens mij hoef je daar niets voor handmatig aan te passen.
Ik heb de handleiding doorgelezen, maar ik kan bijzonderheden ontdekken.
Ook niet als ik het menu doorklik op de tv....

ik zeg ook niet dat u iets handmatigs zou moeten instellen,
ik zeg alleen dat je wel naar dat kanaal moet gaan.
AV/SCART kanaal
daar is meestal een knop voor op de afstandsbediening met een scherm en een pijltje die wijst zichzelf het beeld in.
waarschijnlijk heeft u meerdere scart kanalen dus zult u meerdere keeren op die knop moeten drukken.

Hoi,

Nou, als ik 'm automatisch naar analoge en digitale zenders laat zoeken, kan ie niets vinden, hierbij kan ik ook niet aangeven wat zijn source moet zijn.
Vervolgens kan ie dan niets weergeven, dat lijkt me logisch. Hierbij heb ik dan wel aangeven dat ie moet sourcen vanuit EXT1, hierop is de scart aangesloten.
Maar hij zegt, dat ie geen videosignaal heeft.
Maar nogmaal, volgens mij is dat logisch, aangezien het al mis lijkt te gaan bij het zoeken naar zenders.
Ook het handmatig zoeken naar zenders wil niet werken...
Groeten,

Cor

oke, je zit dus al in het scart kanaal, en in dat scart kanaal kan hij geen zenders vinden dus.

heb je uberhaupt geen beeld als je op dat kanaal zit?
heb je ook geen afstandsbediening voor de digitale tv?

Ik heb geen enkel beeld...helaas.
Heb wel een afstandbediening voor de digitale tv.

Van Tele2 heb ik de volgende reactie ontvangen:
"Uw tv dient op het AV kanaal gezet te worden. Het is niet mogelijk via DVB-T de tv signalen te ontvangen."

Wat betekent dit, nu eigenlijk?
Ik zie geen mogelijkheden om mijn tv op av-kanaal te zetten. Heb de handleiding erop na geslagen, etc. Geen idee.

http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl7403d_10/42pfl7403d_10_dfu_nld.pdf

De Tele2-ontvanger zit via scart op EXT1? Zo ja, dan druk je op de afstandsbediending op Source, via het menu op de tv kies je dan EXT1.
En dan moet het werken, als de Tele2-ontvanger aanstaat natuurlijk.
Als je alleen via die Tele2-box kijkt, dan hoef je op de tv helemaal geen zenders te zoeken. Zappen doe je via de Tele2-box.

Het zenderzoeken doe je alleen als je bijvoorbeeld ook een kabel-aansluiting wil gebruiken, of de DVB-ontvanger in de tv...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan