Geen zwart meer nodig voor de MP160?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanhage

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2007
Ik heb een Canon Pixma MP160 en hij gaf kort geleden aan dat de zwarte inkt leeg is. Heb al wel een nieuwe in huis maar sinds nu geeft ie ook aan dat de kleur patroon leeg is! Alleen ik heb in die tussen tijd gèèn kleur gebruikt. Heb ik dan geen zwart patroon meer nodig? Of zit er in een kleuren patroon gèèn zwart in? En hoe komt het dat er ineens wordt aangegeven dat de kleur ook leeg is?

Ik heb een Canon Pixma MP160 en hij gaf kort geleden aan dat de zwarte inkt leeg is. Heb al wel een nieuwe in huis maar sinds nu geeft ie ook aan dat de kleur patroon leeg is! Alleen ik heb in die tussen tijd gèèn kleur gebruikt. Heb ik dan geen zwart patroon meer nodig? Of zit er in een kleuren patroon gèèn zwart in? En hoe komt het dat er ineens wordt aangegeven dat de kleur ook leeg is?

Het probleem is dat tijdens reinigingscycli de printer automatische inkt uit alle patronen op een soort spons spuit om te voorkomen dat de printkop/patronen uitdrogen. Ook als je enkel maar zwart gebruikt wordt de kleurenpatroon geleidelijk leeggespoten om te voorkomen dat deze dichtslibt. Het probleem is dan wel dat je vroeg of laat een nieuwe kleurenpatroon moet kopen, zelfs gebruikt je nooit kleur.

Het probleem is dat de printer weigert te printen als 1 van de patronen niet aanwezig is, dus je wordt gedwongen om een kleurenpatroon te kopen.

Gezien jouw situatie is het volgens mij veel goedkoper op termijn om een z/w laserprinter te kopen dat veel goedkoper en scherpere tekst kan printen dan zo'n "goedkope" MP160. Voor € 200 heb je bij Brother zelfs een laser all-in-one systeem die veel en veel goedkoper kan printen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan