swanwil
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 aug 2010
- Besturingssysteem
- Windows 11
- Office versie
- Office 365 NL
Hallo,
Ik heb een bestand met erg veel kolommen.
Nu wil ik een nieuwe kolom vullen met data uit meerdere bestaande kolommen.
Bijgevoegd een voorbeeld.
Omdat het veel kolommen zijn heb ik de kolommen waar ik de data uit wil halen als naam "data" weggeschreven.
In de cellen A1 en A2wil ik aangeven uit welke kolommen de gegevens gezocht moeten worden.
In kolom 1 (vanaf cel A4) wil ik de waarden binnenlezen, die voldoen aan de volgende criteria;
Eerst moet gezocht worden in de kolom die aangegeven staat in cel A1
Als daar gegevens in staan waar geen tekst met het woord "test" voorkomt moet die gebruikt worden
Als dit niet het geval is moet in de kolom aangegeven in cel A2 gezocht worden
Als daar gegevens in staan waar geen tekst met het woord "test" voorkomt moet die gebruikt worden
Anders de cel leeg laten.
In A11 heb ik de formule geplaatst zoals ik dacht dat het zou moeten werken zonder de filter op "test", maar deze werkt nietBekijk bijlage gefilterde data kopieren voorbeeld.xlsx
Hopelijk kan iemand me helpen want ik kom er niet uit...
groeten Swanwil
Ik heb een bestand met erg veel kolommen.
Nu wil ik een nieuwe kolom vullen met data uit meerdere bestaande kolommen.
Bijgevoegd een voorbeeld.
Omdat het veel kolommen zijn heb ik de kolommen waar ik de data uit wil halen als naam "data" weggeschreven.
In de cellen A1 en A2wil ik aangeven uit welke kolommen de gegevens gezocht moeten worden.
In kolom 1 (vanaf cel A4) wil ik de waarden binnenlezen, die voldoen aan de volgende criteria;
Eerst moet gezocht worden in de kolom die aangegeven staat in cel A1
Als dit niet het geval is moet in de kolom aangegeven in cel A2 gezocht worden
Anders de cel leeg laten.
In A11 heb ik de formule geplaatst zoals ik dacht dat het zou moeten werken zonder de filter op "test", maar deze werkt nietBekijk bijlage gefilterde data kopieren voorbeeld.xlsx
Hopelijk kan iemand me helpen want ik kom er niet uit...

groeten Swanwil