Geforce 2 MX400 PCI 64MB SDR Installatieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ApocMD

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2002
Berichten
78
Zoals je al ziet het gaat hier om een GF2MX400 in PCI. Mijn pc best wel oud... en de GF2 installleren lukt neit echt... want als ik alles volgens de handleiding doe dan start m'n pc op.. en net op het moment dat windows zou verschijnen.. start ie weer opnieuw op. In de veilige modus opstarten lukt wel, maar dan krijg ik alleen 640x480x16...

Dus is mijn vraag nu: Zal alles werken als ik de GF2 op een schone pc zet.. en daar Windows op zet?
 
Misschien moet je nog de bios aanpassen t.a.v. detectie respectievelijk pci/agp.
 
Ik schat de kans groot in dat hij het wel doet op een schone installatie. Maar het kan ook door een te oude of zwakke voeding komen. Als je pc al behoorlijk oud is zal daar wel geen flinke voeding en zitten (misschien maar net voldoende voor het originele systeem), en dat hij dus het extra vermogen voor de geforce niet kan leveren.
 
Geplaatst door windoos
Misschien moet je nog de bios aanpassen t.a.v. detectie respectievelijk pci/agp.
Jij bedoelt de Init Display First optie? Die heeft alleen effect op welke bus hij het eerst de videokaart aanspreekt. Klopt die optie niet, dan scheelt dat alleen maar een paar seconden wachten voordat je beeld krijgt als je de pc aanzet.
 
ok .. bedankt voor alles.. ik probeer het morgen wel... en dan hoop ik dat ik eindelijk eens een mooi potje UT ofzow online kan spelen :p
 
het gaat hier om een GF2MX400 in PCI. Mijn pc best wel oud...
en net op het moment dat windows zou verschijnen.. start ie weer opnieuw op

Wat zijn de preciezere onderdelen van je systeem, welke windows versie?
Wellicht moeten er nog drivers voor de videokaart geïnstalleerd worden.
 
Ik heb deze kaart ook.
Bij Windows XP is het vrij simpel.
Kaart installeeren en de vga kabel aansluiten op de video kaart.
Als je opstart F8 indrukken en kies je voor VGA Modus.
De kaart wordt dan herkent als het goed is.
Dan de drivers er op gooien.
Op nieuw op starten.
En als het goed is heb je dan beeld.
En als laatste de rez. bij stellen en de Fec. ff op 85 Hz zetten of hoger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan