geforce 2 nvidia mx400 agp en instellingen bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

damasterman

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2005
ik heb een nieuw moederboard (msi k8t neo fsr) en reeds een bestaande geforce2 nvidia mx400. Nu heeft deze volgens de driver info AGP 4 x en 64mb geheugen.
1)Klopt dit, heeft deze een agp bus van 4 x
2)nu kan ik in de bios agp arperture size instellen, moet ik deze dan op 64 zetten, en ik kan ook de 4 x aangeven moet dat ook?

dennis

1. Ja, die kaart heeft 4x AGP.

2. Deze kun je op 64MB laten staan.
AGP Aperture Size (MB)

Hier wordt voor AGP (Accelerated Graphic Port)- grafische kaarten in het RAM een geheugenbereik gereserveerd waarheen de geheugentoegangen geleidt worden. AGP geheugentoegangen worden zonder vertraging verder gegeven, indien ze in het betreffende bereik vallen. Hoe groter deze waarden, des te sneller kunnen de in het hoofdgeheugen opgeslagen textures getoond worden. De waarde loopt van 4, 8, 16, 32, 64, 128 tot 256 MB. Zolang u bij spellen geen last krijgt van beperkingen, hoeft u hier niets aan te veranderen. De standaardwaarde bedraagt 64 MByte. Wanneer u de waarde kleiner maakt, geeft u geen geheugen vrij. De Aperture Size is een virtueel iets en gebruikt het aangegeven geheugen niet echt. Meer informatie hierover op: www.agpforum.org.
Bron:
http://www.testbank.hccnet.nl/bioszip/befa.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan