GeForce 5700 Pro 256mb, maar alsnog lage vreemreet

• Onderwerp starter Onderwerp starter AppA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AppA

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2005
Een goedendag mensen van Helpmij.nl,

Mijn vorige kaart was een Ati Radeon 9000 Pro 128mb, waarop ik op spellen als Counter-Strike gewoon 100 FPS had, en bij WoW dicht bij 40.
Nou heb ik een nieuwe kaart gekregen van iemand (GeForce FX5700 Pro 256mb), maar tot mijn verbazing is de FPS van Counter-Strike omlaaggegaan naar 30 (en WoW ergens bij de 20 gemiddeld). Ik heb onlangs Morrowind geinstalleerd, maar op open terreinen haal ik zelfs 8 FPS.
Volgens mij is GF5700 te vergelijken met Ati Radeon 9600, dus het slaat een beetje nergens op dat ik slechtere prestaties krijg.
Ik heb ongeveer 3 keer de nieuwste drivers geinstalleerd voor de kaart, maar tevergeefs.

Heeft iemand misschien een idee wat ik nog verder kan doen eventueel?
Bij voorbaat dank,
Appa :D

PS:
Systeem specs

Ken het spel niet (en weet er dus NIETS vanaf).
Een 'slag in de lucht' dus :p
Zou me niet verbazen als het programma er nog immer vanuit gaat dat je je oude kaart erin hebt zitten ..... !?!?!?!

Valijn zei:
Ken het spel niet (en weet er dus NIETS vanaf).
Een 'slag in de lucht' dus :p
Zou me niet verbazen als het programma er nog immer vanuit gaat dat je je oude kaart erin hebt zitten ..... !?!?!?!
Je moet es een keer The Elder Scrolls 3: Morrowind proberen, een RPG van de bovenste plank :)
Maar wat betreft de oude kaarten enzo, lijkt het me onwaarschijnlijk omdat ik ook vroeger van kaarten had gewisseld, en de programma gewoon de prestaties bijhield.
Wat ik bovendien ook niet echt begrijp, is dat ik 2 devices in mijn hardware manager heb staan onder 'Display':

hardware_display.jpg

Wat ook een optie is, is dat de doorvoersnelheid niet correct is ingesteld in de BIOS. Ik ga nog later even een kijkje nemen en al die gegevens noteren.
Wordt vervolgd :D

128 mb of 256 mb het maakt niet zoveel veel uit gaat eerder om de bits en de mhz denk eerder dat de 9600 (128 bit en mb) gewoon meer mhz heeft dan de GF(256mb en 128bit) dus je 9600 iets van 700mhz:love: en je GF 400 - 500:eek: (Is maar een voorbeeld)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan