Geforce 6150 + Windows 7 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

nipkin

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
Hallo allemaal,

ik heb gister windows 7 (build 7260 x86) geinstalleerd op een athlon 64 3200+ met een Asus nforce 430 mobo met onboard Geforce 6150. Monitor aangesloten met vga-connecter (geen dvi).

Probleem: wanneer windows 7 opstart zie ik wel het welkomstscherm, maar als daarna de desktop verschijnt, is die zwart. Wel zie ik de muispijl.

Wanneer ik beweeg met de muis verschijnen er vage lichtblauwe knipperende vlakken, zonder tekst of id.

-----
wat ik al geprobeerd heb:

1. safe mode + nieuwste drivers van nvidia site gedownload en geinstalleerd
2. safe mode + oude drivers (meegeleverd bij moederbord) geinstalleerd
3. lage resolutie opstarten (640*480)
4. nforce 430 drivers ge-update + bovenstaande

5. nvidia 6150 drivers ge-disabled: ik krijg normaal beeld wanneer de core-vga drivers van windows 7 worden geladen. Alleen is de kwaliteit van afbeeldingen dan uiteraard belabberd.

Who can help?

En Nvidia heeft bij één van zijn drivers voor jouw kaartje staan dat het OS 7 ondersteunt?

Ja, Nvidia biedt windows 7 drivers aan voor de geforce 6 serie op de website.

Ok, als ik het allemaal goed lees, dan heb je het tweede gedeelte uit de volgende regel nog niet geprobeerd:

drivers verwijderen uit programma's en onderdelen + de grafische adapter uit apparaatbeheer verwijderen en dan opnieuw opstarten.

Probeer het eens in één handeling uit te voeren (zonder hernieuwde installatie van de drivers en / of een nieuwe opstart.)

Hoi !

Het is bekend dat de Win 7 drivers van nVidia kl...ten zijn !

Google maar even.

Gewoon draaien met de standaard Win 7 drivers of met de Vista-drivers in de juiste comptabiliteits-modus.

Greetz,

Harry.

Oh, oh, oh, was dit nu niet één van de redenen waarom de 'halve wereld' indertijd (en nog steeds ?) over Vista heendonderde...................?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Rechtsklikken op de .exe-file,eigenschappen - tabblad comptabiliteit.

Je kunt het probleem ook oplossen via de virtuele (beta) XP-versie, en daarin gewoon de XP-drivers installeren.

Eerlijk gezegd weet ik niet of de virtuele XP voor Win 7 al te downloaden is, maar probeer eerst even de eerste oplossing.

Naar mijn ervaring lukt dat zonder problemen.

@Pasja: met de standdard bijgeleverde driver is niets mis !

Daarboven ook nog m'n tweede mogelijkheid, dus nu al jammeren over drivers (bij een niet-officieele download n.b.!) lijkt me wat prematuur.

Greetz,

Harry.

@Harry We gaan gewoon de definitieve release van 7 volgen........................

ps. @Harry ik schreef niet (jammerde) dat :

"Het is bekend dat de Win 7 drivers van nVidia kl...ten zijn !"

ik reageerde daar slechts op.............................

Laatst bewerkt:
Hoi !

Het is bekend dat de Win 7 drivers van nVidia kl...ten zijn !

dit soort dingen hoor je wel vaker.. raar dat ik er nog nooit geen problemen mee heb gehad.. niet met een 7500 LE als een 8800 GT.. het enige 'foutje' was dat windows 7 64-bit de 32-bit versie van de driver had geinstalleerd maar hier kreeg ik alleen problemen mee met gamen..

Die compatibiliteits truc werkt helaas niet. Iemand anders nog een goede suggestie?

als je een schijfje van je mobo hebt, stop die eens in de computer, als het goed is moeten daar ook drivers op staan.. misschien dat die wel werken ondanks dat het voor windows vista is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan