GeForce 6150

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bob de Vries

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Ik heb net een nieuwe computer gekocht en heb wat spellen uitgeprobeerd, maar ze haperen, lopen traag en het beeld ziet er niet uit.

De inhoud van de computer:

Microsoft Windows Vista - Home Premium Edition (x32)
2 gb Ram werkgeheugen
Videokaart: GeForce 6150SE nForce 430 (Fabrikant: NVIDEA)
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4400+ 2.30 GHz

Ik denk dus dat het aan de videokaart ligt dat de spellen niet optimaal draaien, maar kan iemand mij hier meer over vertellen? En ook welke videokaart goed zal zijn om spellen te spelen als: Crysis, Call Of Duty 4 en Need For Speed - Pro Street?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
de 7600 begin het al lekker te draaien.
geef eens wat meer info over je moederbord naam en type zo kunnen we zien wel,
video slot je bezit
waarschijnelijk heb je nu een onboard video chip en deze gebruik dus geheugen van het systeem.

de 7600 begin het al lekker te draaien.
geef eens wat meer info over je moederbord naam en type zo kunnen we zien wel,
video slot je bezit
waarschijnelijk heb je nu een onboard video chip en deze gebruik dus geheugen van het systeem.

Chipset: nVidia MCP61

Fabrikant: ASUSTek Computer INC.
Product: NARRA2

Bios
Leverancier: Phoenix Technologies, LTD
ROM grootter: 512.00 kB

Systeemgeheugen
Totaal fysiek geheugen: 1.88 GB
Beschikbaar fysiek geheugen: 795.00 MB
Wisselbestandsgrootte: 2.17 GB
Geheugenmodule: 1024 MB DDR2-SDRAM (666MHz)

Geheugengrootte: 1.00 GB
Geheugentype: DDR2-SDRAM (666 MHz)
Geheugen productiedatum: Week 37, Jaar 2007-12-18
Geheugen onderdeelnummer: 64T128020HU3SB
Geheugen serienummer: 0508CA15
Geheugen revisie code: 3041

Lokale schijf
ST336032 0AS SCSI Disk Device
Firmware-revisie: 3.CH
Totale capaciteit: 335.35 GB
Controller: Master
Stuurprogramma: c:\windows\system32\drivers\disk\sys
Versie Stuurprogramma: 6.0.6000.16386, 6-21-2006

Beeldscherm
Acer AL1711 (Algemeen Pnp-beeldscherm)
Modus: 1152 X 864 (32-bit) (60 Hz)

Videokaart
NVIDIA GeForce 6150 SE nForce 430
Fabrikant : NVIDIA

Hoi !

Je PC heeft geen videokaart, maar een on-board chip, die ook nog minstens 128 Mb van je geheugen af snoept !

Volmaakt ongeschikt om te gamen, alleen goed voor Office-toepassingen, MSN Messenger etc. etc.

Gamers op dit forum zullen je graag adviseren welke PCI-express kaart aan te schaffen.

Wat is je budget ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Je PC heeft geen videokaart, maar een on-board chip, die ook nog minstens 128 Mb van je geheugen af snoept !

Volmaakt ongeschikt om te gamen, alleen goed voor Office-toepassingen, MSN Messenger etc. etc.

Gamers op dit forum zullen je graag adviseren welke PCI-express kaart aan te schaffen.

Wat is je budget ?

Greetz,

Harry.

Mijn budget is wel een eurootje of 200. Ik heb gehoord dat een GeForce 8800 of iets dergelijks goed is, klopt dit? En als dit werkelijk een hele goede videokaart is om zware spellen mee te spelen, hoe duur is hij dan ongeveer schat je in?

Mvg,

Bob de Vries

Mijn budget is wel een eurootje of 200. Ik heb gehoord dat een GeForce 8800 of iets dergelijks goed is, klopt dit? En als dit werkelijk een hele goede videokaart is om zware spellen mee te spelen, hoe duur is hij dan ongeveer schat je in?

Mvg,

Bob de Vries

Een goede videokaart om crysis bijvoorbeeld te spelen kost al snel rond de 300-400 euro als je hem op hoogste kwaliteit wilt.
Ikzelf heb een ati x1950xtx 512 mb. Deze koste mij 2 jaar geleden 400 euro en crysis kan ik alleen smooth spelen op medium kwaliteit.

Verder heb ik een Amd Athlon 64 X2 Dual Core 3800+
1Gig ram (overgeklokt naar 2Gig)
AM2 moederbord Platinum van MSI

Dus het beste is, om eigenlijk zowel een nieuwe videokaart, als moederbord te halen, en met een budget van 200 euro lukt het opzich ook wel, maar dan kun je alles maar op de laagste kwaliteit spelen.

Voor die Geforce 8800 kun je kijken bij:

http://azerty.nl/producten/product_...force-8800gt-512mb-gddr3-pci-express-x16.html

Deze is iets slechter dan de videokaart die ikzelf heb, maar die Geforce is mooi wat goedkoper.
Maar wat ik zelf echt een goede keus vind is de videokaart uit de volgende link:

http://azerty.nl/producten/product_detail/165/59933/radeon-hd3870.html

Hier kwam ik laatst van achter dat die op de markt is, kost maar 188 euro en is beter dan de x1950xtx die ik kocht voor 400 euro en die nu nog steeds iets van 300 euro kost, zie vooral de "Ervaringen"

Mvg,
Jelco

Dus het beste is, om eigenlijk zowel een nieuwe videokaart, als moederbord te halen, en met een budget van 200 euro lukt het opzich ook wel, maar dan kun je alles maar op de laagste kwaliteit spelen.

waarom een nieuw moederbord???

zie link in vorige replay

met je geadviseerde videokaart kan ik wel mee leven.
waarom een nieuw bord was me een raadsel.

is een prima tot zelfs uitstekend bordje voor die kaart.

alleen de voeding is nog een vraagteken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan