Geforce 6600 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TnT1130

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2005
Berichten
5
Hallo,

Ik heb kortgeleden een peak geforce 6600 256mb agp aangeschaft nadat mijn ati radeon 9500 pro de geest had gegeven.
Deze videokaart heb ik geinstalleerd op een nieuwe windows installatie en een nieuwe harddisk met de origineel bijgeleverde drivers van de fabrikant oa. ook direct X9.0c. Alles lijkt prima te werken totdat ik een spel start, dan krijg ik vage lijnen door mijn beeldscherm. Ik heb meerdere spellen geprobeerd (prince of persia warrior within, need for speed underground2) die met mijn ati kaart gewoon goed liepen.

Om dit probleem op te lossen heb ik de volgende dingen geprobeerd.
- met dxdiag een directdraw en direct3d test gedaan, bij de direct 3d test ziet het nvidia logo er verstoord uit, dezelfde strepen als in de games.
- de laatste drivers van nvidia.com gedownload. de huidige drivers verwijdert en de nieuwe geinstalleerd.
- ik heb de drivers van mijn moederboard ge-update, club 3d kx 400+ met via kt333 chipset
- mijn windows XP sp2 versie is volledig up-to-date
- als ik in mijn bios kijk dan blijkt dat ik mijn agp snelheid niet hoger kan instellen dan 4x (de kaart ondersteunt 8x)
Misschien dat mijn bios ge-update moet worden, het is mij niet gelukt om daar de juiste update voor te vinden.


Mijn systeem:
Club-3d kx400+ - via kt333 chipset
AMD athlon xp2100 1700Mhz.
768 mb pc2700 333MHz. geheugen
Peak geforce 6600 256mb agp
Maxtor 250GB harddisk

bios versie:
Phoenix-Award BIOS v6.00PG

Als iemand een suggestie heeft voor een volgende stap, dan hou ik mij aanbevolen. Ik weet het namelijk niet meer.

hoogachtend,
TriNitroTolueen elfhonderddertig
 
haal je kaart eens uit het slot, blaas het slot ff schoon en daarna de kaart er weer goed instoppen.


misschien helpt dit
 
Helaas het heeft niet geholpen, het vreemde is trouwens dat er bij normaal beeld totaal geen problemen zijn. Ik heb 2 monitoren aangesloten 1x crt 1280x1024 85 Hz en 1x tft 1024x768, dit gaat probleemloos. Pas als er hardware acceleratie nodig is dan geeft het problemen.
:(
 
Ohja als ik de kaart test met de direct 3d test van dxdiag, dan geeft ie heel soms een mooi beeld van de ronddraaiende kubus maar dat is compleet willekeurig. Kan dit een indicatie zijn dat mijn video kaart misschien niet in orde is?
 
Was ik al bang voor, nouja dat moet dan maar.
Bedankt voor de hulp.
 
Het bovengenoemde probleem heb ik zelf ook en ik ben er ook al es mee naar de pcboer geweest. Daar was alles prima. Heb zelf de gigabyte versie.
Kan het ook een probleem met de voeding of koeling zijn?
 
Ik heb mijn kaart ingeleverd, ik hoor in de loop van de week of ik een nieuwe krijg of dat het probleem bij mijn computer ligt. Ik zal nog even laten weten wat het uiteindelijk geweest is, zodra ik het ook weet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan