Nvidea 6610 xl
Het is een zeer goede video kaart, ik werk er nu ongeveer al 8 jaar mee, maar nu slaat het noodlot toe.
De koeling heeft het begeven, en de kaart maakt rare "sssrsshss" geluiden. Het lijkt me dat de kaart nu aan het doorbranden is, of niet?
Mijn vader ( ja ik ben 14 ) zegt: Ik hoor niks sissen.
En hij wil dat ik nooit dingen download zoals Speedfan, etc. Maar ik heb dat toch gedaan.
Wat staat er nou..... CPU ventilator 2200 RPM, Kast ventilator ( zit er niet in, is niet nodig door het Air XL systeem ) Video kaart ventilator 0 RPM en hij staat op 128 C!!!!!
Dit lijkt mij een kritieke temperatuur voor een videokaart. Als ik een spel speel, word hij wel 150 C!!! ( 3D spel )
Ik durf de kast niet open te schroeven, om te kijken of de ventilator draait, maar het lijkt me dat hij dat niet doet als Speedfan dat zegt.
Wat moet ik nu doen? Ik denk dat hij binnekort gewoonweg ontploft, of ik ga naar mijn vader en zeg "Ik heb speedfan geinstalleerd en het zegt dat de videokaart 128C".
Dan word hij waarschijnlijk kwaad, en zegt dat IK de ventilator heb stilgezet met Speedfan terwijl ik niks deed...
Hoe moet ik aan een andere koeling komen? Help please...