Geforce 6610 XL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Beste computerhelpers,

kan iemand mij meer vertellen over de videokaart van de nieuwe Aldi pc ? Bijvooorbeeld waar is ie mee te vergelijken en is het wat ?

Groetjes

Deze had ik zelf ook al gevonden, maar wat vindt je van de Geforce 6610 XL ?

De kaart is iets sneller dan de normale 6600 en weer wat langzamer dan de 6600GT.

Leuk kaartje ik heb er geen ervaring mee,maar ik had toch liever een 256 mb ipv 128 mb.

Omdat?

Hoe meer is niet altijd hoe beter hoor. Et gaat om de kwaliteit van de gebruikte geheugenchips. Deze zijn op 128mb-versies bijna altijd van betere kwaliteit dan de 256mb-versies, omdat het op deze versies te duur zou worden.

volgens mij is het een prima kaartje. Zeker vergeleken met bijv de mediamarkt pc's
Daar zitten vaak net iets mindere kaarten in.

Nvidea 6610 xl

Het is een zeer goede video kaart, ik werk er nu ongeveer al 8 jaar mee, maar nu slaat het noodlot toe.
De koeling heeft het begeven, en de kaart maakt rare "sssrsshss" geluiden. Het lijkt me dat de kaart nu aan het doorbranden is, of niet?:mad:

Mijn vader ( ja ik ben 14 ) zegt: Ik hoor niks sissen.
En hij wil dat ik nooit dingen download zoals Speedfan, etc. Maar ik heb dat toch gedaan.
Wat staat er nou..... CPU ventilator 2200 RPM, Kast ventilator ( zit er niet in, is niet nodig door het Air XL systeem ) Video kaart ventilator 0 RPM en hij staat op 128 C!!!!!

Dit lijkt mij een kritieke temperatuur voor een videokaart. Als ik een spel speel, word hij wel 150 C!!! ( 3D spel )

Ik durf de kast niet open te schroeven, om te kijken of de ventilator draait, maar het lijkt me dat hij dat niet doet als Speedfan dat zegt.

Wat moet ik nu doen? Ik denk dat hij binnekort gewoonweg ontploft, of ik ga naar mijn vader en zeg "Ik heb speedfan geinstalleerd en het zegt dat de videokaart 128C".

Dan word hij waarschijnlijk kwaad, en zegt dat IK de ventilator heb stilgezet met Speedfan terwijl ik niks deed...

Hoe moet ik aan een andere koeling komen? Help please...:(

Hoi !

Als je vader niet begrijpt dat na 8 (!!) jaar gebruik een graka aan het eind van zijn latijn kan zijn, zal iedere andere oplossing ook niet helpen !

Gewoon eerlijk zijn en zeggen dat de kaart kaduk is.

Greetz,

Harry.

Het is niet de bedoeling om een topic van 5 jaar oud, onder de aandacht te brengen.

Graag relevante vragen stellen in een eigen topic.

Deze zal gesloten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan