Geforce 6800 geruchten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Hallo allemaal.

Ik wou het even hebben over de niewe Geforce reeks, die waarschijnlijk onder de naam Geforce 6800 zal gaan.

Geruchten (dus weet ik nog niet zeker) gaan dat er twee molex stekkers nodig zijn. De kaart slurpt zo ongeveer 150 - 160v! Oftewel koop er maar gelijk een nieuwe voeding bij van... laten we zeggen tenminste 480w, of volt, bah, weet ik niet precies.

Sinds het 'gecheat' met de benchmark resultaten van NVidia, geloof ik zie niet meer zo snel. Het lijkt me eigelijk ook wel sterk dat de kaart een score van 10000 punten haalde bij de 3DMark 2003. Dit kun je nalezen op www.tweakers.net.

Ik zelf vind het van de 2 molex stekkers zwaar overdreven. Zo worden onze pc's nog dorstiger dan ooit!

Reacties, iemand?

Tja als deze geruchten kloppen, snap ik niet dat NVidia deze kaarten écht gaat maken .. er is toch niemand die zo'n kaart koopt :8-0:

Het vreet alleen maar stroom .. dus moeten de meesten een nieuwe voeding halen, maar dat voor een videokaart?

Geef mijn portie dan maar aan fikkie :rolleyes:

Tsjah, 16 pipelines op 400MHz, 220 miljoen transistors, dan is het eigenlijk logisch dat je zo'n verbruik krijgt. Dat verbruik gaat in de praktijk trouwens wel meevallen: als je op de manier rekent waarop hier gerekend is, verbruikt de FX5800Ultra 110W. Okay, die had een koeler waar je een Boeing 747 mee in de lucht kunt houden, maar het ìs dus te koelen zonder waterkoeling of wat dan ook.

Het zou op zich wel een grappige situatie zijn: nVidia pakt na 3 jaar de performance kroon weer over met een 16-pipeline design, maar niemand koopt die kaart omdat ie zoveel stroom verbruikt...

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar het verbruik van de R420. Die is wel erg hoog geklokt als je t mij vraagt...

Haha ja die is grappig.

Tot nu toe heeft NVidia (meestal) wel stabiele kaarten geleverd. Ik ben bang dat als je zo veel stroom moet gebruiken voor een videokaart, dat de videokaart dan heel stabiel is (en heel heet), maar hoe zal de rest van het systeem hieronder lijden?
Bovendien, over de hitte gesproken, zo'n geforce zou bijna een bakplaat worden. Van de Gamers Edition 4200ti kreeg ik al een blaar op mijn vinger na een paar minuten. Zou je op de NV40 een eitje kunnen maken?

Geplaatst door Systemizer X100
Haha ja die is grappig.

Tot nu toe heeft NVidia (meestal) wel stabiele kaarten geleverd. Ik ben bang dat als je zo veel stroom moet gebruiken voor een videokaart, dat de videokaart dan heel stabiel is (en heel heet), maar hoe zal de rest van het systeem hieronder lijden?
Bovendien, over de hitte gesproken, zo'n geforce zou bijna een bakplaat worden. Van de Gamers Edition 4200ti kreeg ik al een blaar op mijn vinger na een paar minuten. Zou je op de NV40 een eitje kunnen maken?
Ja, maar je moet wel wat olijfolie op je koeler doen, anders bakt het eitje aan ;)

De Geforce 6800 zal vooral in BTX formfactor systemen terecht komen. Met een 120mm casefan zo ongeveer bovenop de videokaart, dus ik denk dat het met die warmte wel mee gaat vallen. In een ATX kast zou het wel eens lastig kunnen worden. (al neem ik aan dat ze weer met zo'n 'slim' systeem komen waarbij lucht van buiten de kast wordt gebruikt.

Ik heb een ATX kast...

Ik mag ook hopen dat de koelers niet zo'n herrie maken. Het moet in ieder geval niet zo'n koeler worden als die van de FX 5800!!!!

en hier is 'ie dan......................

(kijk vooral ook even bij de benchmarks........... linksboven onder "inhoudsopgave")

Arme ATI ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan