Geforce 6800 wordt 135 graden!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Testrijder

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
He, de pc van mn ouders heeft een Geforce 6800. Tijdens het gamen wordt ie 135 C en geeft een waarschuwing voor oververhitting. Is dit een ernstig probleem en waar zou dit aan kunnen liggen?

Bedankt,

MAkS

Kijk eens of de fan en koelblok van de videokaart nog wel vrij van stof zijn. Hoe zit je verder met de koeling van de kast?

De kast heb ik vandaag nog stofgezogen hetgeen het probleem niet verhielp, verder is de videokaart de enige aanwezige kaart, alle andere sloten zijn leeg. De koeling zit aan de onderzijde van de kaart hoort dat, of heeft Dell de kast zo gemaakt dat alles ondersteboven zit?

Bedankt

Hallo

Geen enkele chip "bij mijn weten" werkt nog korrekt aan deze temperatuur.

Dus .... logische vraag ... hoe kom je aan deze ???

Peter

Het klopt dat de koeling van de videokaart aan de onderkant zit, dit is niet alleen bij Dell zo.

Dus denken jullie dat het een defekt aan de kaart is? De koeler draait wel, dat heb ik gecontroleerd.
Het is zo dat je in de nvdia instellingen ziet dat hij bij 135 graden of meer niet goed meer zal functioneren en dat je dan gewaarschuwd wordt, deze waarschuwing is te zien tijdens gamen. Zonder gamen, dus bij normaal gebruik zit de temeratuur tussen de 90 en 100 graden, dit lijkt mij toch wel extreem hoog.
Iemand nog suggesties?

Bedankt

Hallo

Mits de korrekte software wordt gebruikt bij geleverd videokaart??? , zullen de temps. ook wel +/- kloppen.

Je vermeld ook dat je de stofzuiger ter hand hebt genomen ...

Indien er echt veel stof aanwezig was ???? , hielp de geforceerde koeling niet echt meer , en is waarschijnlijk de "thermal pad" tussen de chipset en het koelblok gesmolten ,waardoor er onvoldoende thermisch kontakt is ----> onvoldoende koeling.

Maar .... welke temperaturen had je vroeger ...????

Peter

De juiste software wordt inderdaad gebruikt. Er zat niet bijzonder veel stof in de fan.... Het verhaal met de thermal pad gaat mij eerlijk gezegd te boven, daarnaast is het eigenlijk de 1e keer dat ik voor de grap eens naar de temperaturen keek waardoor ik het probleem ontdekte. Ik weet dus niet of het altijd zo geweest is.
Maar ik kan er vanuit gaan dat als die thermal pad gesmolten is de kaart dus weggegooid kan worden?

Bedankt

Testrijder zei:
De juiste software wordt inderdaad gebruikt. Er zat niet bijzonder veel stof in de fan.... Het verhaal met de thermal pad gaat mij eerlijk gezegd te boven, daarnaast is het eigenlijk de 1e keer dat ik voor de grap eens naar de temperaturen keek waardoor ik het probleem ontdekte. Ik weet dus niet of het altijd zo geweest is.
Maar ik kan er vanuit gaan dat als die thermal pad gesmolten is de kaart dus weggegooid kan worden?

Bedankt

Haal de kaart er eens uit, haal het koelgedeelte van de kaart, haal de ventilator van het koelblok, en maak dan alles eens goed schoon, het stof gaat in de koelribben zitten, waardoor die de warmte niet meer afgeeft aan de omgeving.

Wel zul je morgen wat koelpasta moeten kopen voor tussen koelblok en GPU, beter is deze helemaal te vervangen voor een geschikt type voor deze kaart van Arctic of Zalman.

Die thermal pad is een stukje kunststof voor de warmtegeleiding tussen GPU en koelblok en kun je beter verwijderen, die werkt niet meer, zo te zien aan de temperatuur, die uiteraard ook verkeert gemeten zou kunnen zijn door de sensor.

Laatst bewerkt:
Dank je, ik denk dat ik dit niet ga proberen en gewoon doorga tot de kaart het begeeft. Want ik heb eigenlijk nog geen hinder ondervonden en ik heb geen zin om het ding te demonteren. Bedankt voor jullie reacties!

Hallo

Mits je blijkbaar geen hinder ondevindt , vermoed ik dat de vermelde temperatuur niet korrekt is , want bij dergelijk hoge temp. , kan betrokken chip niet meer korrekt werken.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan