GeForce 6800LE vs 6600

Status
Niet open voor verdere reacties.

0scar

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2005
Berichten
68
Hallo ik start vanochtend me computer op. Wil me mail checken en de computer valt uit. Start ook niet meer op. ben ik terug gegaan naar de winkel ( Mycom ) en blijkt dat me videokaart het begeven heeft.

Er zat een GeForce 6800 LE in.
En omdat ik niet zonder pc kan en hij snel gemaakt moest worden hebben ze er een GeForce 6600 in gezet. Omdat ze gaan 6800LE meer hadden.
Maja ik heb al gekeken op internet en denk toch dat die 6600 veel slechter is dan die 6800LE . Over 2 weken zouden ze die 6800LE er weer in kunnen zetten.

Mijn vraag is wat zouden jullie doen die 6800LE is volgens mij wel beter.
Graag jullie mening.

Edit: op de doos staat
Geforce N6600
256MB DDR

dus geen 6600
ik denk dat die N6600 wel beter is. maar als ik naar eigenschappen -> instellingen ga staat er wel 6600 en op de doos staat N6600 klopt dit wel.
 
Laatst bewerkt:
even voor de duidelijkheid.
Je zit te overwegen om de geforce 6600 te laten zitten i.p.v. de 6800 weer erin te laten zetten??
dat zou ik persoonlijk niet doen :p ...:D

de geforce 6600 soorten ( GT en LE of in jou geval N6600) zijn marketing trucjes om je meer geld te laten betalen voor dezelfde kaart met soms een net iets andere chip. Dat zegt echter niet dat er geen kwaliteitsverschil is. Vaak is er duidelijk een klein beetje verschil tussen de kaarten onderling.

Maar de geforce 6800 blijft gewoon een betere kaart dan de 6600, dat staat vast.
 
Inderdaad is de N6600 slechter dan de 6800LE, al moet ik bovenstaand verhaal wel een beetje tegenspreken. Een 6600GT is volgens mij beter dan een 6800LE namelijk..

Maar in dit geval, gauw weer die 6800 erin laten zetten :p
 
Maar me 6800LE was 128 mb en de N6600 is 256 mb.
256 lijkt mij beter en het leveren van een 6800LE is heel lastig hij is uit de handel ofzow. maja als het maar kleine verschillen zijn dan laat ik het lekker zo. iemand nog een mening.??
 
Die 256MB heb je (na alle waarschijnlijkheid) niets aan. Je systeem en je beeldscherm moeten met deze mb's om kunnen gaan. Een 2800 cpu met een 17' scherm gebruiken nooit alle 256MB bijv. Het kan in het ergste geval zelfs problemen opleveren, daar maar niet van uit gaande. Een goeie vervanger (als inruil zijnde) van de 6800LE zou kunnen zijn een 6800XT, maar dat terzijde..

Wat merk je er nu zelf van? Ik denk dat je dat jezelf moet afvragen. Als je spellen speelt loopt het dan beter/slechter of hetzelfde? Zo niet, inderdaad lekker zo houden. Ben je klaar voor de toekomst (groter beeldscherm/zwaardere cpu) :)
 
de verschillen zijn klein, maar wel merkbaar, als je niet extra voor hoeft te dokken zou ik het laten, anders steek je er gewoon een 6800 in, zowiso beter :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan