Geforce 7600gs zwaar probleem...

• Onderwerp starter Onderwerp starter woezy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

woezy

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2008
goeienavond,

enkele dagen geleden heb ik mijn pc geupgrade, en vermits ik een agp heb, ben ik vooor mijn videokaart uitgekomen bij de geforce 7600gs (van spark als k mij ni vergis)

voor de rest heb ik:
amd 6400+
asrock-am2nf3-vsta
windows xp

stappenplan problemen:
1.
_videokaart geinstaleerd met driver vanop de cdrom.
_films gezien, spellekes gespeeld (rugby 08 e.d.)
_call of duty 4 gespeeld, na een tijdje gemerkt dat ver verwijderde mannetjes niet werden afgebeeld, enkel als zwarte schaduwen (was in een sniperlevel, kon ni zien welk manneke ik moest neerknallen ;-) )
_nieuwste drivers vanop nvidia.com geinstaleerd, alles werkt perfect (ook video e.d.)

2.
_ik wil elder scrolls oblivion spelen, beeld flikkert op het begin+loopt daarna onvermijdelijk vast (op beginscherm)
_na heel wat te hebben gesukkeld met instellingen, opnieuw de driver geinstalleerd... de driver vanop de cdrom opnieuw geinstalleerd, oblivion werkt perfect.
_na enkele uren oblivion te hebben gespeeld, wil ik wel eens iets anders doen, dus wil ik een film zien met WMP.
_alles loopt vast.
_dit meermaals geprobeerd (dus ook opnieuw WMP, drivers e.d. installeren)

3.
_vervolgens opnieuw driver geupdate vanop nvidia
_WMP loopt nu niet vast, maar heeft precies 'mist' als m de film afspeelt.
_oblivion start niet meer op 'failed to initialise renderer'
_hierop opnieuw de oude driver geinstalleerd
_oblivion start ook hier niet meer op.
_call of duty opnieuw geprobeert, start op, laadt de hierbovengemelde sniperlevel, na 1 minuut sluit mijn pc af en start opnieuw op.

4.
ik ben ten einde raad!!!

iemand enig idee wat er scheelt?

alvast bedankt,
Wouter

voor dat je de oude kaart hebt verwijderd heb je dan ook die drivers geuninstaleerd,
voor je de nieuw kaart + drivers van de 7600 er op gezet had ??

Gelet op je antwoord op de vraag van Virtuosa:

start de pc op en verwijder in apparaatbeheer de videokaart. Start de pc NIET op als daarom wordt gevraagd. Ga nu naar Deze computer, Software en verwijder daar de software van Nvidia / van de kaartfabrikant.

Start nu de pc opnieuw op. Hij zal nieuwe hardware detecteren en als Windows al niet zelf de kaart herkent, zal het om drivers vragen. Even afhankelijk van wat de handleiding van je nieuwe kaart vermeldt, kun je nu 2 kanten op:
1. de handleiding vermeldt dat je de boodschap van Windows moet negeren en wegklikken (meest voor de hand liggend)
2. de handleiding zegt dat je de driver cd moet invoeren. (onwaarschijnlijker)

Bij 2 is het duidelijk wat je moet doen.

Bij 1 zal de handleiding zeggen dat je na het negeren van de Windows melding de driver CD moet invoeren en dan de drivers zal moeten installeren. Doe dit.

Hierna de pc opnieuw opstarten en eventueel een update driver installeren.

Laatst bewerkt:
dit heb ik dan gedaan.

bij het hardware detecteren vroeg hij om een bestand te vinden (nv4_mini of zoiets), heb dan maar op annuleren geklikt.(dit vroeg hij enkele dagen geleden niet) vervolgens de driver van de cd geinstalleerd, opnieuw opgestart en dan de driver van nvidia.com opnieuw gedownload, geinstalleerd en opnieuw opgestart.

video speelt terug perfect af.

oblivion flikkert terug bijde introfilmpkes en het startscherm, en valt dan stil, met een fout tot gevolg, gevraagd om de pc opnieuw op te starten door fout aan nvp4 of iets in die aard, opt moment van de fout heeft mijn bureaublad eel weinig kleuren...
bovendien zegt hij driver hardware unrecognised als ge de optimale settings wilt uitvissen, dit deed hij niet bij het eerste gebruik van de kaar ttoen k voor t eerst oblivion speelde, maar na al dat gesukkel deed hij dat dus wel, en nu dus terug

ahja, en elke keer als k mijn pc opstart en t bureaublad verschijnt, wordt t scherm ff zwart, monitorlampje duid aan dat de monitor uit is, na enkele seconden wordt alles weer normaal.

Laatst bewerkt:
Ik kan niet meer adviseren dan dat ik al gedaan heb, dat is zo'n beetje dé manier om videkaartdriver problematiek te tackelen. Ik moet dus even passen.

CoD4 werkt terug perfect
alleen oblivion dus nog aan de praat krijgen
heb gemerkt dat het spel perfect werkt in windowed mode, maar dus compleet stokt in fullscreen mode.
enig idee hoe dat komt? heb dus gemerkt dat k t wel kon spelen met een vroegere driver, maar daar waren dan weer andere problemen mee (zie eerste post).
is dit dan een fout in den driver? en hoe moet k dat dan oplossen?
of ist een fout in mijn besturingssysteem?

Ik denk dat je er handig aan doet om in een gamersforum, of mischien wel op de site van de game zelf naar antwoorden te zoeken. Bij sommige games is de troubleshootinformatie op de site van de fabrikant veelal doeltreffend én op maat.

dat ga ik dan ook doen!
alvast bedankt voor de hulp
W

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan